Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Betale 2300 ekstra per mnd i billån kontra i dag, og kjøpe en helt ny bil (ikke en svindyr en) Med 5 års garanti? Meningen vi skal ha den lenge. Har ok økonomi, men endel huslån. Taper man mye på det kontra og ha en bil som er noen år gammel med mer uforusette utgifter? Klarer ikke bestemme meg her, skulle ønske mannen tok slike avgørelser hehe
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Jeg personlig liker ikke disse mer uforutsette utgiftene som litt eldre biler fører med seg. Jeg kjøpte en ny bil i 2003, og det var ingen utgifter på den de fem første årene. Nå derimot er den blitt åtte år, og har gått nesten 200.000 km og de to siste årene begynner utgiftene. Ventiler, akslinger, drivarm, hjuloppheng, støtdempere, synest jeg hver gang må spørre hverkstedet, hva koster dette da. Har nettopp reparert for 20.000,- i alt mulig slags styggedom. Det er visst bare slitedeler, men jeg tenker jo mer på slitedeler som sånt som bremser, og vindusviskere, og et oljeskift når det behøves. Er greit å ikke ha for mye uforutsette utgifter å forholde seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå