Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Vet ikke helt om jeg er fortrolig med å skulle lyve til barnet mitt (som foreløpig er for lita til å forstå noe enda) om at det finnes en skapning fra nordpolen med sjegg og rød drakt som reiser rundt til alle verdens barn og gir dem gaver på julaften hvis de har vært snille... Samtidig er det en del av den norske tradisjon med julenisse, og en del av barns magi. Vet ikke om jeg vil ta fra henne muligheten til denne oppelvelsen heller. Er det noen som synes det blir feil å "innføre" bruk av nissen? La være og lyve og finne opp "røverhistorien" og heller gjøre julen magisk på annet vis?? Og istede bare være åpen med at man leker nisse?? Eller tar man fra barna en mulighet og glede ved å gjøre dette??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Tror nok barnet ditt oppdager julenissen selv om du ikek "innfører" han.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Slipper du barnet ditt ut i verden så vil det før eller siden oppdage nissen selv :-) Jeg jobber i barnehage, i dag har vi hatt nissefest og besøk av nissen
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Nissen vil barnet høre om før eller siden, men om du ikke ønsker at barnet skal tro på nissen kan du ikke heller fortelle om opprinnelsen til nissen og heller feire han på en måte?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har alldri innført nissen her i huset, men ungene har oppdaget nissen fordet. Vi har lest bøker om jul, de har på barnetv, filmer og de oppdager det i butikker. Vi foreldre trenger ikke å innføre det for at barna skal oppdage nissen. Når ungene mine har spurt om nissen finnes har jeg sagt at det må de finne ut om de tror på han selv eller ei. Vi har sett på Polarexpressen, en film alle ungene i huset liker. Der må en tro på nissen for å møte nissen, så de har funnet ut at nissen finnes på en eller annet måte om en tror på han. (men mine barn har en løsning på alt her i verden, så nissen er så overarbeidet at den må ha hjelp av oss mennesker for å få gitt alle gavene til jul. Så foreldre, besteforeldre osv må hjelpe til)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå