Gå til innhold

Sent, eller normalt?


JuniBaby <3

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 12 juni og har fått innkalling til ordinær ul 19 januar! I følge legen og jordmors regning er jeg da 19+5. Er ikke det litt sent med ordinær ul? Jeg var i uke 17 med førstemann og fikk mye bedre oppfølging, er mye mer nervøs denne gangen.

 

Vurderer sterkt å få en time før jul (som jeg betaler selv) Bare for å se at alt er greit! Hørt svake hjerteslag 1 gang hos legen men jeg klarer ikke roe meg helt med at alt er bra! Noen som har det "problemet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har for så vidt fått god oppfølging så langt (13+6 i dag og termin foreløpig 8. Juni) med to ul bak meg og en til i vente før jul. På de kontrollene er det veldig "medisinsk" og det er fint å vite at det meste ser ok ut så langt. Men jeg er bare en liten gravid og jeg lurer på termindato og kjønn og andre små hint som gjør denne graviditeten mer reell. Får hele tiden høre at det kan de ta seg av på rutineultralyden. Problemet mitt er at jeg ikke en gang har fått noen dato for denne kontrollen... Begynner å lure på om de har hoppet over hele meg siden jeg får tett oppfølging ved siden av. Hadde sikkert fått beskjed om termindato var helt skrudd for de måler jo all verdens deler på hver kontroll, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro før jeg ser datoen skrevet pent ned :) synes det hørtes lovlig seint ut med ul nesten i uke 20, men har ikke så mye å sammenligne med. Sikkert mye trøkk på timene for tiden med jul i vente og alle mai/junibabyene som skal sjekkes. Kanskje vi begge må ta en tlf til poliklinikken og høre om alt er som det skal?? Lykke til videre uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19+ i de to forrige svangerskapene da jeg var på ordninær UL, og er vel 19+0 denne ganga. Tror alt mellom 17-20 er veldig normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg nesten litt kravstor om noen skjønner hva jeg mener? jeg har vært hos legen to ganger. Ene gangen bare blodprøver andre gangen for å lete etter hjerte. Var så vidt han fant lyden å det er jo helt normalt.

Var hos jordmor, bare for å blir skrevet inn i systemet, den timen fikk jeg ikke noe ut av. Uten om det så har jeg ikke vært på noe annet å jeg føler den ene dagen at det er noe galt og den andre dagen at alt er som det skal.

Føler meg som en bekymret hønemor, men jeg er ofte veldig stresset over dette.

 

Ja jeg ville tro at desember/januar er en opptatt mnd så er jo kanskje derfor men så er det det å kunne slappe av frem til 19 januar :/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ul når jeg er 18+5. De ville ikke ta det før fullgåtte 18 uker da de ikke fikk med det de ønsket før det, men etter kunne jeg få helt til midten av januar altså til 20+6.

 

Tror du kan ta det helt med ro :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...