Gå til innhold

når sluttet dere barn å putte ting i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

random ting de finner, små leker osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... har vel egentlig aldri hatt noe særlig problem med at han putter ting i munnen... Eller, leker og sånt da, men han har stort sett hørt på når vi sier at steiner osv ikke skal puttes i munnen... Han er i dag tre år, og kan fremdeles "smake litt på" leker, men det er jo såklart mye sjeldnere.. Så... alt går jo gradvis..

Skrevet

Kan ikke huske at min var så opptatt av å putte i munnen, men når han fylte 2 var han nok over det, mer eller mindre.

Har en venninne som var hysterisk opptatt av at jenta hennes ikke fikk putte ting i munnen. Alt fra steiner og greiner til leker og sko ble plukket bort med en gang jenta tok i det. Og resultatet var en sandspisende førsteklassing. Hun var manisk og ville smake på alt. Jeg vet ikke hvordan eller når de fikk bukt med det men hun var altså like manisk på å putte ting i munnen ved skolestart. Nå er hun 10 og klarer seg med å se og kjenne på. Så jeg tror man gjør klokt i å la barn smake på ting uten å bikke helt over, så fremst det ikke er snakk om direkte farlige ting.

Skrevet

her var det aldri eit problem, så har desverre ikkje noko svar til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...