Gå til innhold

ok med badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 1,5 år som har hatt nyrebekkenbetennelse når hun var mindre. Vi har etter det hørt at små jentebarn ikke skal være i boblebad(vi bruker ikke boblene).....stemmer dette?jeg er livredd for at hun skal få UVI igjen...........(bader henne i stamp nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå svarer jeg etter min erfaring, for jeg selv hadde noen år der jeg var veldig plaget med UVI. Det legen sa til meg var at jeg burde være forsiktig med badekar fordi bakteriene som fører til UVI kommer fra endetarmen, og når en bader så kan de lett komme inn i urinrøret. Så han anbefalte meg å dusje, for da sitter en ikke i bakterievannet om du skjønner hva jeg mener. Så om det stemmer det legen sa så skulle det jo ikke være noen forskjell på å bade i stamp og i badekar, en har vel like stor risiko for å få UVI i begge. Dusjing er nok tryggest.

Skrevet

å herlighet såpass:P men vi har badet henne hele tiden, litt vanskelig å få henne i dusjen:S

men kanskje vi skal prøve badekaret.....kanskje.....

Skrevet

Gi jenta mye å drikke, slik at hun får skylt ut etter badingen :-)

Gjerne appelsinjus, men tranebærjus er å foretrekke. Sørg for at tranebærjusen er sukkerfri...

Går også an å skylde henne litt nedentil etter badet (i dusj eller liknende) i tillegg om dere er usikre.

Og ikke la henne sitte veldig lenge :-)

Da går dette helt fint - skriver av erfaring her.

Skrevet

Vask stumpen skikkelig først da vel!

Skrevet

Det er helt riktig at det kan være mye bakterier i dysene på boblebad. Jeg ville tatt en skikkelig gjennomkjøring med rens før jenta badet i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...