Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Poden er 7 mnd og blir dessverre nødt til å starte på mme rett over natten pga medisiner jeg må starte på. Har ammet fram til nå, og han har såvidt begynt med et måltid grøt pr dag, så dette blir stor overgang. Dette kjennes veldig trist, og ikke minst nytt og uvant. Så derfor trenger jeg tips til hvordan få til dette på enklest mulig måte. Må jeg virkelig koke opp vannet for så og vente til det er passe temperert? Da blir det jo myyye venting for lillegull som allerede er skrubb sulten da... Ellers så pupper han mye om natten, må jeg da stå opp hver gang for å blande melk? Eller kan jeg gjøre det klart om kvelden? Og hva hvis jeg skal ut, kan jeg blande ferdig melk og ta med? Må jeg finne en mikrobølgeovn og varme melken i eller kan han drikke den romtemperert? Melkeerstatningen er forresten av merke NAN HA1, spesielt med tanke på allergi siden vi har mye allergi i familien, men tror ikke det finnes ferdig utblandet melk av denne typen. Jeg er virkelig helt grønn her, og trenger all råd og hjelp jeg kan få
Miss Fashionista Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Det går så fint!=) Jeg brukte å koke opp vann og helle på en termos. Når jeg skulle ha melk til snuppa helte jeg litt vann på flaska, avkjølte LITT under kaldvann(vannet skal ikke være kokende når man blander pulveret-sjekk esken:) så helte jeg pulver i og ristet-avkjle under rennende vann igjen....høres kanskje innviklet ut i forhold til å dra frem puppen, men det tar ca. 2- 3 minutter:) Finnes ikke ferdig blandet melk av HA1, var den vi også brukte:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Hei jeg fikk skikkelig rutiner på dette og skal rpøve å huske nå.. jeg hadde alltid 4-5 tåteflasker med kokt vann stående i kjøleskapet og en termos på benken med varmt vann. Da er det bare å mixe kjapt. Kjøpte avnet måltidsboks på babyshop(heller pulver oppi og nok til ca 3 måltider tror jeg. Skal du på tur er det bare og ta med denne lille boksen med pulver oppi,2 tåteflasker med vann,feks 50 ml og en termos med kokende.Når du blander ca 50/50 blir det lunkent. Dette er genialt og tar så kort tid å blande. Jeg blandet gående på tur hvor som helst og når som helst;) Har ingen planer om å amme nr 2,synes det var mye greiere å gjøre dette. På apoteket kan de bestille(avent) sterilisator til microen.Den har plass til 8? flasker og smokker etc, steriliserer på 3 minutter og er genial. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Sorry skrive feil,har litt dårlig tid her før jobb.Mente selvfølgelig Avent måltidsboks;)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Babyen er 7 mnd, da trenger hun jo ikke å stresse med sterilisering av flasker.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har delammet lenge nå og supplert med mme til min 7 mnd gamle jente. Hun får 2-3 flasker à 150 ml mme i løpet av dagen. Mål opp vannet i flaskene og oppbevar i kjøleskapet, varm noen sek i micro til passelig temp og bland i pulveret. Jeg doserer det i melkepulverdispenser, da er det fort gjort å mikse. Når jeg er ute på tur blander jeg enten, hjemme hvis det ikke er lenge til hun skal drikke den eller jeg har ganske varmt vann på flasken, som rekker å avkjøles innen hun skal drikke den. Ikke alltid det klaffer med temperaturen, men det går stort sett bra om hun drikker den kaldere enn den skal være. Ikke sikkert han trenger like mye melk om natten når han får mme, det metter ofte litt mer. Dessuten skal de jo ikke ha mme like ofte som de får mm. Lykke til. Det går seg nok til fortere enn du aner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå