Gå til innhold

50/50?? Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf ønsker 50/50 fordeling av barnet, og dette ønsker ikke jeg med det første da han ikke har sett vårt felles barn på et halvt år... Vi har ingen kontakt med hverandre lenger. Hvorfor vi ikke har kontakt vet jeg ikke!

Har han muligheter for å få 50/50 rundt disse tider??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke du lagt ut det samme innlegget på anonym?

Nei, har har ikke nubbesjans. Var det ikke slik at barnet var 7 mnd?, og han har ikke sett det på 6 mnd?

Var dere et par/ bodde sammen da barnet kom?

Han er nok bare ute etter å slippe å betale bidrag, tipper jeg - når interessen for å se barnet er såpass lite.

Du må aldri, aldri, aldri gi deg på dette. Han får true så mye han gidder med rettsak, men han kommer ikke langt:)

Skrevet

Jo, i håp om å få et svar.

Vi har aldri vært samboere, selvfølgelig vil han ikke betale bidrag. Men er jo ikke meg pengene går til, er til vårt felles barn, så jeg forstår ikke hva som er så farlig med å betale bidrag. Men får etterbetalt fra NAV.

Unødvendig situasjon dette her!

Men takk for at du svarte:)

Skrevet

Om jeg ikke tar feil her, så har du fullt foreldreansvar så lenge dere ikke har bodd sammen da barnet var født.

Slik ble det i alle fall for meg - og jeg har vært singel siden jeg fant ut jeg var gravid.

Da har han veldig lite (heldigvis) han skulle ha sagt.. Han har krav på tilsyn, men ingenting utover det regelmessige "annenhver helg, en gang i uken". Dvs du slipper å ha hans underskrifter når barnet skal ha pass og andre ting man trenger underskrifter til. Det er mye greiere å forholde seg til:)

Du skal være glad du er i den situasjonen. Det er mange som sliter med at barnefar blander seg i alt, og forlanger 50-50 osv.

Det slipper vi å bekymre oss for. Og takk og lov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...