Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Bf ønsker 50/50 fordeling av barnet, og dette ønsker ikke jeg med det første da han ikke har sett vårt felles barn på et halvt år... Vi har ingen kontakt med hverandre lenger. Hvorfor vi ikke har kontakt vet jeg ikke! Har han muligheter for å få 50/50 rundt disse tider??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Selvfølgelig har man ikke en lik deling når far ikke har sett barnet på 6 mnd. og når far og mor ikke har et godt samarbeid. Han har få sjanser til å få dømt en slik deling i retten. 50/50 krever at foreldrene samarbeider godt og at far faktisk har samvær med eget barn!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Selvsagt får han ikke det om han ikke har sett barnet på 6 mnd. først må barnet bli kjent med han i små doser slik at det er trygt på han , så er det snakk om overnattingssamvær og så etter å vist at han kan det har han mulighet til 50/50. Men det er klart det spiller jo en rolle hvor stort barnet er. En 10 åring vil jo huske far godt etter 6 mnd en 2-3-4 åring vil ikke takle det like bra.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Poenget er vel ikke om barnet husker far, men at far faktisk ikke tar ansvar for barnet og at far driter i barnet i et halvt år. En far som er fraværende i så lang tid er ikke, i mine øyne, skikket til å ha barnet noe mer enn ordinært samvær.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Vi hadde litt samvær i starten bare, med muntlig privat avtale om faste dager og tider, 3 dager i uken 2 timer. Men han klarte ikke følge dette opp etter han fikk seg dame for en liten periode.Barnet vårt fyller 7.mnd førskommende lørdag. Han har hatt 3 damer siden barnet ble født, eller er han bare ute å fester... 29 år gammel. Så jeg forsår meg ikke helt på han, bruke tid på det men ikke på sitt eget barn. Han har heller ikke skrevet under på farskapspapirer fordi han ikke ønsker å betale barnebidrag... Men jaja! Greit for meg at vi har 50/50 en gang i fremtiden, men håper ikke dette skjer nå i disse dager slik ting er. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! For det kommer hvertfall IKKE til å fungere. Hvis vi skal tenke på barnet vårt. Jeg håper vi kan ordne samvær slik at det blir bra for alle tre, trygdt og godt for barnet også. Tusen takk for at dere svarte meg.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 50/50 for en baby på 7 mnd., som ikke har hatt samvær med far siden baby var 1 mnd., kommer ALDRI til å skje! Du kan ta det helt med ro
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Også er ikke 50-50deling anbefalt når barnet er såå lite!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 50-50 er grusomt for barn. Uansett alder. Det er kun en ordning som er til foreldrenes beste, der barnet blir tatt lite hensyn til. Tenk hvor grusomt det er for barn å måtte flytte hver uke, og bo i en koffert, og ikke se mammaen sin regelmessig. Nei, dette må du aldri finne på - selv ikke når barnet er tenåring. Jeg ser så altfor ofte barn som befinner seg i en slik tilværelse. Ytterst få har det bra.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Hva mener du, er det ikke slik at man må ha 50/50 en eller annen gang uansett? Hvis far til barnet ønsker det? Jeg er ellers ening med deg i hva du skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå