Gå til innhold

Noen andre som sitter alene i jula?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp bestemt meg for å flytte ut og skal sende barna til eksen i jula.

 

Så i jula blir jeg alene med min egen tristhet og en mage på 26 uker. Bor på stedet min forlovede har all familie så jeg blir nok ikke ønsket velkommen der tenker jeg....

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å komme meg vel gjennom dette. Har mest lyst til å grave meg ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene, det hørtes ikke nåt særlig ut :( Har du ingen venner du kan dra til, eller kanskje dra til hjemstedet ditt?

 

Ingen skulle være nødt til å sitte aleina i julen :(

 

Håper ting ordner sæ for dæ!!

Skrevet

Huff, så trist da! :(

har du ikke noen venner du kan dra til? eller hjem til hjemstedet ditt?

 

håper du slipper å sitte alene i jula:(

Skrevet

Jeg har vært alene flere juler. Den første var faktisk bare deilig - jeg fokuserte på at jeg endelig hadde tatt tak i situasjonen, og det føltes fantastisk å slippe å være redd for krangler og dårlig stemning. Gjorde alt "som vanlig", pyntet meg og hadde full julemiddag og pakket opp pakker etterpå. Det var faktisk en veldig god jul selv om det også var sårt selvfølgelig.

 

Kanskje er det det du skal prøve å fokusere på denne julen også. At du har tatt kontroll over livet ditt som tydeligvis ikke var helt som det skulle ift din forlovede. Du har et barn i magen som har en mor som er glad i det og kommer til å gjøre sitt beste for det.

 

Hvis du har venner på stedet du bor så fortell dem at du blir alene - da er det gjerne en eller flere som tilbyr deg å komme dit. Men julen er jo spesiell, så jeg har også opplevd at det jeg har sett på som gode venner ikke har tatt kontakt i det hele tatt selv om de visste jeg var helt alene.

 

Butikkene er åpne, så jeg har brukt (når jeg har vært alene) å gå i butikkene rett før stengetid, da går en del av dagen. Deretter går jo tiden med til å forberede maten, og plutselig er kvelden over.

 

Det er en erfaring dette også, om enn en ikke like kjekk erfaring bestandig.

 

Ta vare på deg selv - det trenger ikke bli så ille som du tror!

 

Skrevet

Hvis du bor i Ringsaker er det alltid plass rundt bordet mitt i jula velkommen skal du være.

 

Har selv tilbragt jul alene i noen år og den første gangen var ikke digg.

Det jeg pleide å gjøre var å gå i kirken som vanlig, reise hjem etterpå og spiste en bedre middag. Hadde masse digg som jeg kunne kose meg med og åpnet de få gavene jeg hadde fått. Etterpå var det tv for alle pengene, lærte etterhvert at tv på julaften var skikkelig kjipt så jeg leide meg filmer, evt kjøte filmer jeg hadde lyst til å se for å pakke dem inn å legge dem under treet.

Hvis du liker å spille dataspill så kan det være et "gavetips".

 

 

Skrevet

nei, jeg sitter ikke alene.. Jeg er så heldig å få feire julen med mine to små poder helt alene.. yngste er født i november, eldste er 2,5 år. Jeg føler meg heldig som i hvertfall som har mine små...

 

Vel, du kommer deg igjennom det, for du må. Prøv å kos deg litt også. Kjøp bøker du liker, se på koselig film.. gå i kirken eller noe annet hvor du møter noen mennesker...

 

GOD JUL, og innstillingen har alt å si.

Skrevet

Huff da :-(

Er det ingen familiemedlemmer eller venner du kan være med? Foreldre, søsken etc?

 

Moren min var alene en jul (jeg var i utlandet) og valgte å være frivillig på julefeiring for ensomme eldre. Kanskje du kan delta på noe sånt?

Skrevet

Jeg bor litt utenfor Oslo og tenkte kanskje jeg kunne melde meg som frivillig til noe på juleaften selv.

 

Fattighuset eller noe krisesenter av noe slag. Dum ide?

Skrevet

Ja noe slikt kan jeg alltid gjøre.

 

Det er bare så teit. Jeg kommer fra en nokså velstående familie og skjmmes litt av at jeg igjen har klart å finne meg en mann som er helt jævlig så jeg føler jeg ikke er "god" nok til å komme hjem om dere skjønner....

Skrevet

Barn med 2 fedre og alenemamma. Fantastisk dømmekraft denne her jenta.

 

Endelig trodde jeg at jeg hadde klart å finne kjærligheten men nei....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...