Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har gått ned 10 kg. babyen min er 2 uker gammel. Jeg vil ikke gå ned flere kg nå, jeg har ikke flere å ta av, hva gjør jeg???
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 spise spise spise! Masse god og sunn mat Spis av alle delene i kostsirkelen, gi beng i lavkarbo og det styret der. Spis langsomme karber, sundt fett og få i deg masse proteiner Drikk vann, men spe på med "matdrikker" som sjokolademelk, smoothie osv sånn at du alltid har kalorier å ta av Lykke til Skulle egentlig ønske jeg satt i dine sko, for jeg har motsatt problem, her sitter kiloene som STØPT 3 år etter fødsel
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Det er mange som raser ned i vekt etter fødselen. (Full)amming, stress, manglende matlyst, krevende spedbarn og hormontopper krever sitt. Det viktigste du kan gjøre er selvfølgelig å øke matinntaket ditt.I tillegg så finnes det masse kalorier i drikke som juice og melk. La far passe spedbarnet slik at du kan få kose deg med maten, og pass på å sove når babyen sover. Særdeles mange kvinner går sultne for å gå ned i vekt, mens du må nok finne deg i å spise selv om du ikke er sulten for å opprettholde vekta di. Begge deler kan være like tøft, men dette ordner seg Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Det er vel helt vanlig å gå ned etter en fødsel. hvor mange kg gikk du opp under svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Gikk ned 14 kilo på to uker jeg, men hadde gått opp 12 kilo i svangerskapet da så jeg var ikke så mye under startvekten... Det er ofte indre stress som gjør at vekten raser mer enn kiloene du la på deg i svangerskapet. Du er urolig inni deg, og kroppen forbrenner alle kaloriene på denne uroen. Du må senke skuldrene, få hvilepuls, sove nok og sette deg ned å nyte maten. Synes også du kan gå på apoteket og kjøpe noen energidrikker, de er riktig sammensatt av vitaminer osv og inneholder ganske mange kalorier.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Gikk opp 12 kg i sv.skapet. Men var undervektig fra før. Jeg har ikke lyst å slutte å amme bare fordi jeg ikke har kg til overs, men skal prøve tipsene dere kommer med. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Spis kaloririke ting. Om du liker fleskepølse eller peanøttsmør, ha tjukt lag på skiva. Drikk sjokolademelk, spis potetgull eller is etter middag.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 De kiloene man går opp i svangerskapet er det helt normalt å gå ned igjen etterpå. Noen havner litt i pluss, noen havner litt i minus, men de fleste går ned ca det samme som de går opp. Det er rett og slett fordi det man går opp er baby, morkake, fostervann, ekstra blod, ekstra vann i kroppen osv osv som er kun fordi man er gravid, de tingene forsvinner i ettertid. Så lenge du ikke engang er i null er det ingenting å stresse over, selvom du gjerne skulle veid mer. Pass på at du spiser nok. Hvis du tror du spiser mye, så finn et sted på nett hvor du kan finne ut hvor mange kalorier du får i deg i løpet av en dag. Veldig mange som veier lite spiser mye mindre enn de tror. Vekta vil nok stabilisere seg i løpet av de neste ukene, hvis den ikke gjør det og du bare fortsetter nedover, så kan du begynne å bli stresset, men det bør du ikke allerede nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå