Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Sitter her og har dårlig samvittighet. Har ikke noe julefølelse mens barna gleder seg til jul. Maser om å lage pepperkake osv. Jeg spiller selvfølgelig med og sier at det skal vi gjøre, men gjør det liksom ikke av glede. Føler bare at jeg spiller skuespill... Er det flere enn meg som føler det sånn?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Jeg følte det sånn helt til det kom litt snø. Det hjalp på julestemningen. Ellers er nok barna mer opptatt av sin egen julestemning enn din, så det er helt greit å spille skuespill. Hvor mange foreldre har ikke gjort det gjennom tidene? Litt surt for deg å ikke ha julestemning, selvsagt, men barna dine har det nok helt fint!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Takk for svar 1441. Håper bare de ikke merker det...Ja, jeg håper snøen kommer snart så jeg også får julestemning. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Den gode julefølelsen må man lage - den kommer ikke bare som et virus og smitter deg når det plutselig blir desember. På med julemusikk, kjøp inn noen mandariner og julebrus...og sett i gang å bak. Frem med nissene og tegn engler og snø. Synst selv det er et ork å bake, men når man først kommer i gang er det frem med fotokameraet og SMIIIIIL! Her forteller jeg juleeventyr nesten hver kveld og synger julesanger sammen med barna for full hals. Det å se de forventningsfulle blikkene lagrer jeg godt i mammahjertet og lever lenge på O`jul med din glede:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Hei 1455 Har satt frem julemusikk, pyntet i stua med jule ting, men julebrus og mandariner er jo lurt... Vi har en julebok som vi leser hvert år frem til jul. (Det har blitt en tradisjon for barna, og godt er det). Jeg får bare blir flinkere å finne frem følelsene mine. Kanskje jeg skal sette frem juletreet før en forventet? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Det er lukt og smak som får frem julefølelsene mine, samt litt julemusikk ja. Ikke alle trenger å elske julen, men for barnas skyld så prøver man jo litt ekstra. Stå på!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Til 1506 Hva slags lukt og smak tenker du på da? Nybakt pepperkake ol? Kan du gir meg noe tips? Hilsen HI Jeg har noe fra før: Vi leser julebok hver kveld Har pyntet i stua Har julemusikk (har du/dere noe julemusikk å anbefale eller som dere hører på?) Er det flere tips/råd så kom med det.... Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Vi pyntet pepperkakehus i helgen, og det lukter skikkelig jul når man går forbi det. Så kan jo være et forsøk;)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Det var lurt. Skal prøve på det til uka... skulle ønske at alle som har barn har plikt til å ta 1 ukes ferie for å få tid til ordentlig førjulstid med barna. Føler at tiden går så fort når man jobber 100%, men vet at det ikke går. Det er kun min ønske tenkning. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Vi har enorme forventninger til oss selv som foreldre i dag. Det er liksom vi som skal sørge for at barna har julestemning, og vi tror gjerne at har ikke vi det, har ikke barna det heller. Jeg er vokst opp på 70-tallet. Mamma hang opp en julestjerne i vinduet, dekorerte en advendtstake, og det var det. På tv'n gikk Skomakergata. Men i bhg og på skolen lagde vi julepynt. Og jeg hadde alltid julestemning som bare rakkern. Uten unntak, snø eller ei. Så kom jula med alt det herlige, herlige. Husk at advent ikke er jul, og at det ikke skal så mye til for barn å føle den forventningsfulle atmosfæren.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 Du har nok rett 1524. Jeg setter nok enorme forventninger til meg selv og vil at barna skal få en fin førjulstid. Savner bare den gleden jeg hadde da barna var småe typ 1-4 år. Da de var full av forventninger og masse alt, men de har blitt "store" nå. 6 og 8 år. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Stek en liten ribbe og bruk som pålegg nå i førjulstiden, det gir julestemning her i alle fall :-) Tenn røkelse..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 Appelsin med nellikspiker. Det lukter jul :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Kongerøkelse! Jul på sekundet :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Meld deg inn i juleglede.net, det vil hjelpe på julestemningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå