Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Jammen ble et barn levert i bhg i dag som var hjemme i går med feber. Hører om flere som gjør det samme, er dette virkelig vanlig?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Om barnet var hjemme med feber pga. tenner eller noe slikt så stusser jeg ikke over at barnet er i barnehagen i dag så lenge almenntilstanden er fin og barnet ikke har feber.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Er du helt sikker på grunnen til at barnet var hjemme da? Her har snuppa noen ganger hatt litt høy temp om morgenen og jeg har da holdt henne hjemme. Noen ganger har det vært "falsk alarm" og jeg har da sendt henne i bhg neste dag. Av og til er det tvilstilfellen og da er det lov å bruke skjønn!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Jobber du i bhg? Kan en være 100% sikker på at det er tenner da? Hva om banet er i dårlig form, men ikke feber sende til bhg da? HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 "Av og til er det tvilstilfellen og da er det lov å bruke skjønn!" Helt enig! 14:59
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Jeg er sikker, barnet ble sendt hjem fra bhg i går pga feber, for så å bli levert igjen i dag.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Nei, jeg jobber ikke i barnehage, men en merker det ganske så fort når barnet har feber pga. tenner. Jeg skriver god almenntilstand. Det er altså det motsatte av dårlig form. Og da sender man selvsagt ikke barnet i barnehage. Syke skal skal være hjemme, men en kan ha hatt feber dagen før uten å være syk. 14:59
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 I bhg vår følges reglene etter kommunelegen, eller de skal følges. Det er en feber fri dag, og to dager etter oppkast/diare. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Det er også mange bhg som sender hjem unger med "feber" og når foreldrene måler har de ikke feber.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 I vår barnehage er de velkommen selv om de har litt forhøyet temp dersom allmentilstanden er bra.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har hatt såkalt "feberbarn". Der fyker det opp og ned alt etter som. Og det er sjelden sykdom til grunn. Bare dårlig regulering enkelte dager Når barnet er i storform med 39 i temp, så holder jeg ikke barnet hjemme dagen etter om den er feberfri. Der er sykdom, og der er feber.... Ofte to ulike ting hos barn under skolealder..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 Hvor går grensen på forhøyet temp? HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Flott å høre så mange foreldre som ikke jobber i barnehage, uttale seg om noe de alikavel ikke "gidder " å respektere. Hadde dette vært i min barnehage, så hadde barnet blitt sendt hjem igjen uten å få bli levert. Vi har regler hos oss som vi må følge når det gjelder sykdom. Hos oss skal de ha 1 feberfri dag hjemme uansett hva foreldre mener grunnen til feber er, vi kan ikke vite om det er tenner eller noe annet. Selv om barnet virker i fin form ved 39 i feber, så kan det alikavel smitte andre barn med noe som gjør at flere blir syke. Vi sender ikke barn hjem for moro skyld, og vi har heller ikke regler for moro skyld. Vær så snill og ha respekt for de regler som gjelder i deres barnehage, og ikke lag deres egne regler.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 hehehe.. tenk om foreldrene vet hva det er som er grunnen. Har du tenkt så langt? Og for å ta det med. De aller fleste smittsomme sykdommer har allerede hatt sin turne i barnehagen(allerede før barn blir syke slik vi ser det). Så de som "blir" smittet, er allerede smittet.... JEG kjenner mitt barn, respekterer reglene og alt det der. Men en kan ikke gjøre seg blind på de reglene. Fornuften må få lov å vise seg innimellom.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #16 Skrevet 6. desember 2011 Dersom barnet virkelig har hatt feber (og det er lov å tvile når det er de ansatte i barnehagen som har målt, for det er slettes ikke alltid at barnet virkelig har feber) og denne er av sorten som ikke gir seg det øyeblikket vi går ut døra i barnehagen, blir vi selvfølgelig hjemme dagen etter. Ikke fordi barnehagen krever det, men fordi vi faktisk tar hensyn til barnet. Samme gjelder all annen sykdom, ved oppkast og diare får barnet minst 24 timer hjemme etterpå, men det er faktisk lov å vise skjønn - barna kan gulpe uten at det kan kalles oppkast, og løs bæsj er ikke nødvendigvis diare. Noen her inne er jo helt hysteriske, andre sender jo barna i barnehagen uten å se på formen "Jeg-må-på-jobb-altså!"-holdning.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #17 Skrevet 6. desember 2011 "Dersom barnet virkelig har hatt feber (og det er lov å tvile når det er de ansatte i barnehagen som har målt, for det er slettes ikke alltid at barnet virkelig har feber)" Unnskyld meg 18:57, tror du virkelig så dårlig om de personene som tar vare på barnet ditt. tror du virkelig at de later som om barnet er sykt, så de kan få sendt det hjem. Når barn sendes hjem fra barnehagen fordi det er målt feber eller de har kastet opp, da gjør ikke de ansatte det bare for å være vrange. De tenker faktisk på barnets beste, og alle de andre barnas beste og.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #18 Skrevet 6. desember 2011 Skulle ønske mange av dere foreldre kunne jobbe en måned i barnehage. Ganske sikker på at dere hadde sett annerledes på saken da ja. Hadde kanskje blitt slutt på skjønn
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #19 Skrevet 6. desember 2011 Du om det. Vår barnehage er heldigvis god nå, men det har ikke vært tilfelle hele tiden. Det er slettes ikke alle mennesker som burde jobbe med barn, en ped.leder sendte barn hjem hele tiden. "Ungen er syk, har feber og nedsatt a.t. Kom å hent..." Noe er galt når foreldrene må begynne å dra barna til legen bare for å vise at barna slettes ikke er syke.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #20 Skrevet 6. desember 2011 I vår bhg gjelder 48 timer etter siste oppkast/diare. Kommer barnet før må de pent snu i døra. 24 t ved feber, da fra 38.0. Har selv hentet gutten min 6 ganger han ikke hadde feber hvor det viste seg at temp måleren var feil. Men, jeg respekterer da reglene de har. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #21 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har til og med levert barn i barnehage som har hatt oppkast dagen før. Og det ikke bare en gang. Har en som ikke tåler all mat og kroppen reagerer på dette med oppkast. Når alt er oppe er det full rulle igjen neste umiddelbart. Så de som får med seg at jeg henter tidlig eller har barnet hjemme pga oppkast får nok skikkelig hakeslep når barnet leveres dagen etter. Det jeg vil fram med dette er at det er ikke alltid det er noe smittsom sykdom bak reaksjonen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #22 Skrevet 6. desember 2011 Man får ikke feber av å få tenner, men man kan få tenner av å ha feber. Skjønte du forskjellen? Hvis ikke betyr det at ungen ikke kan dra i barnehagen dagen etter at det har hatt feber, fordi det er ingenting som heter at man har feber pga tenner. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå