Gå til innhold

Har dere sagt det på jobben?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg sikikkelig til og si det på jobben! Begynnte i den nye jobben i Mai og så går jeg ut i permisjon i Mai, ikke så kjekt syns jeg. Jeg vet det vil bli vanskelig for jobben og få en erstater og eg vet at de IKKE kommer til og like dette. Når kommer dere til og si det? Jeg har termin 25.Juni og har ikke sagt det enda. Gruer meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er BARE koselig at du skal ha barn, og det synes sikkert jobben din også! Jeg opplevde at sjefen min satt pris på at jeg fortalte det tidlig, slik at hun har tid til å tenke på og planlegge hva som skal skje videre. Og jeg var gravid da jeg kom tilbake fra forrige mamma-perm - ikke noe gøy å fortelle det heller.. men det endte godt, og jeg får masse støtte.

 

Håper og tror det går fint for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har termin 10, juni. Har ennå ikke hatt behov for å sagt noe på jobben. Dette tar jeg med stor ro, så jeg venter til nyåret med å fortelle noe.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det. Måtte si det med en gang jeg visste jeg var gravid på grunn av tilrettelegging. Graviditet gir visse begrensninger i jobben min på grunn av fare for fosterskader. Det gikk bare fint:) De var glade på mine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i går! Begynner å få litt mage siden jeg skal ha tvillinger, så følte at det var på tide og da slipper de å lure :-) Gruet meg veldig jeg også fordi jeg bare har hatt fast jobb der siden juni og fordi jeg går over i ny stilling 01.jan. Jeg går jo også ut i permisjon tidligere.. Men sjefen min ble kjempe glad på mine vegne! De aller fleste arb.givere tar hensyn til slikt når de ansetter, og de kan ikke gjøre annet enn å ta hensyn til deg når slikt skjer :-) Det går nok sikkert helt fint! Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i dag faktisk! Har termin 17. juni, så er 12+4 i dag. Litt skummelt å si det før jeg har vært på UL, men nå begynner det å synes godt så jeg hadde ikke så mye valg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det i uke 8 :-) Var delt sykmeldt, så veldig greit for de andre å vite det. Bare lykkeønskninger fra kollegaer og sjefen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til en av sjefene da jeg var 11 uker pga at jeg fikk blødning på jobb. De var utrolig støttende og sendte meg rett hjem med beskjed om å ringe legevakten. Resten fikk høre det i tur og orden etter at vi hadde fått bekreftet at alt var bra med den lille. Jeg har bare hatt fast stilling der siden August, og det er nok ikke populært at jeg allerede er gravid. MEN de sier ikke noe om det, og det er bare hyggelige kommentarer å få :) Det skal jo være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det til sjefen når jeg var i uke åtte men hadde nok ventet litt hvis jeg hadde jobbet med et lettere yrke! men sjefene mine syns det var kjempe koselig! ikke så skummelt som jeg trodde det skulle bli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det for en uke siden, et par av mine kolleger har visst om det en stund. Det var en kjempe lettelse å ha sagt det :) Sjefen ble veldig glad på mine veiene, og alle gleder seg til å bli "tanter" :)

Jeg begynte i denne jobben etter permisjonen med førstemann for to år siden.

Vi har heldigvis en liten anstrengt stemning på jobb, og flere (bl.a sjefen) har spøkt med at jeg snart må få en til. Men til tross for dette, har jeg gruet meg til å fortelle det, vil ikke bli regnet som svakere enn de andre eller være en ulempe pga permisjon neste år.

 

Veldig synd vi kvinner skal grue oss til å fortelle så gode nyheter. Jeg har selv vært ute for å bli trakkasert gjennom svangerskapet av min tidligere sjef, det endte med at jeg måtte si opp til slutt. På anbefalning av både NAV, legen, jordmor og en advokat vi kjenner. Helt vanvittig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive, du har alle rettigheter på din side, så ikke gru deg!

Du står sterkt i loven, og DERSOM sjefen din ikke liker det, er det ikke en arbeidsplass du burde holde på. Tillit og respekt skal stå gjennsidig, ikke bare fra arbeidstakerne. Stå på, det går nok bra :) Har sjefen din vett i hodet vet han at det beste er å være glad på dine veiene ;)

 

Hilsen 20:45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 7, tror jeg :-P Nå var en av de andre 3 jeg jobber med gravid, så det føltes liksom naturlig :) Selv om jeg er gravid, skal jeg starte i vikariatet for hun som er ut i svangerskapspermisjon nå. Vi er alle selvstendig næringsdrivende, så har ingen sjef å fortelle det til, men det har jo konsekvenser for organiseringen av arbeidsplassen etterhvert.

 

Har KUN fått positive tilbakemeldinger på graviditeten, og forventer at det fortsetter sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt det enda jeg heller, er i uke 12! Kommer ikke til å si noe før etter nyttår ihvertfall:) Gruer meg ikke, men orker bare ikke all den ekstra oppmerksomheten og dikkedaret som medfølger.... blæ;)

 

Hvorfor gruer du deg da Martha Elisabeth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det for 3 uker siden, både fordi det synes ganske tydelig, og fordi jeg ville si det før sjefen så det selv...Begynte i ny jobb i juni så også ganske ny, men bare positiv feedback. Resten av jobben får vite det litt senere, men merker at de er på nippet til å spørre..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...