Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Hva synes dere om at jeg tar med meg sønnen min til syden en ukes tid, han er 6.mnd gammel?? Er det for tidlig?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Hvor er syden? Hvis det er kanariøyene er det null problemer. Er det Egypt/Thailand er det litt annerledes, selv om det også er greit så lenge man stiller forberedt. Der kan derimot magetrøbbel/hete lettere bli et problem. På kanariøyene er det ikke ubehagelig varmt. Du får kjøpt det samme som hjemme, og leger er å oppdrive på hvert et hjørne i de turistifiserte områder. Første gang minste reiste til "syden" var han 7 uker. Siden har det vært mange turer, aldri opplevd noen problemer.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 2 ukers kontrollen på gutten min hadde vi på Gran Canaria. Legen som var fra Sverige sa at flere barn mellom 0-3 år ganske ofte ble syke der nede. Møtte selv ei med tvillinger på 3 år som hadde vært innlagt. Men, tar du dine forhåndsregler så går det nok helst bra. Hadde som hun over ikke dratt til Egypt/Thailand.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Takk for svar! Mente evt Gran Canaria og de stedene rundt der. Hadde ikke tenkt til å reise så langt når han er så liten. Tar uansett med morsmelkerstatning og slike ting til han da. En uke går fort.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Du kan dra til Kristiansand! Det er Syden
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Vi var på kanariøyene da lillemann var 6 mnd. Gikk helt fint, du trenger ikke å ta med deg noe som helst. Men, barnemelken der nede er veldig søt, og det samme med barne grøten, det minner faktisk litt om kakedeig! Godt da, men kanskje ikke så sunt:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Vi var på Gran Canaria med en 6 mnd. gammel gutt i juli. Det gikk over all forventning. Ammet mest, men han fikk litt fruktmos daglig pga.varmen. Han storkosa seg. Det ble naturlig nok ingen store utflukter med en så liten baby i varmen. Vi var mest ved hotellbassenget denne feien. Vi kom oss på stranda en dag, men da var lillegutt vel varm, så vi dro hjem igjen ganske raskt. Mye varmere på GC i juli enn nå (antar du tenkter å dra om ikke så lenge), og sikkert mer behagelig for babyer også. Bestilte plass forrerst i flyet, slik at vi fikk en sånn "kurv" som tassen kunne ligge i, og der trivdes han godt. Nei ta gutten med deg å dra om du vil det. Flere som lurte på om det ikke var stress med 6 mnd.gutt i syden, men så lenge det ikke er mer "eksotisk" enn Gran Canaria og man bruker litt sunn fornuft så går det helt fint. God tur fra meg!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Du får kjøpt det meste der nede, er litt dyrere på bleier enn her. De har ikke maltekstrakt så du er obs på det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Vi var i Thailand da jenta vår var 4 mnd. Tok alle forhåndsregler og dro ikke langt fra sivilisasjonen. Tilbragte mye tid i ro på rommet, hadde med bilsete og spesialbestilte bil med setebelter blant annet. Synes faktisk det er tryggere når de er så små, særlig hvis de ammes. De får lettere infeksjoner når de er større og skal spise alt og ta på alt. Vi dro også til Thailand da jenta vår var 2 år. Da ble hun syk og ble innlagt på sykehuset. Selvsagt er det ikke noe gøy med sykt barn langt hjemmefra osv. Men hun fikk førsteklasses behandling på et veldig bra sykehus og det var minst like bra som å være syk hjemme.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 hei jeg har fire barn og reist masse:)) senest i sept med en 6 mnd gutt,det går så bra så lenge det er canaria øyene,mallorca og cypros... det eneste du må er ikke kjøp mat til bebyen der nede ...... ta med grøtt middags glass og evt nan hvis du bruker flaske .. bleier våtservieter kan du kjøpe der ..... sol krem kjøp hjemme i norge.. lykke til kos deg lurer selv på en tur til nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå