Gå til innhold

Barn som ikke liker middager. Trenger middagstips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gutter på 4 og 6år. De spiser det meste, men middag er ikke deres favoritt. De vil aller helst ha brødmat til hvert måltid - alle dager i året.

Tror jeg lager hel ok mat. Serverer variert og lager mat fra hele verden. Server på "kule" fat, har fantasifult navn på rettene og barna får lov til å bli med på matlagingen. Men det blir liksom ikke det helt store uansett.

Så jeg trenger en kjempegod rett de bare vil elske. De er "glad" i indisk og gresk mat - noe litt spicy.

Blir kjempeglad om noen vil gi meg oppskrifter eller tipse om god ferdigmat man får kjøpt på matbutikken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom over en blogg her -mat med monkis-. Det er mye morsom og variert mat, både spicy og tradisjonell, hvor du følger lagingen "trinn for trinn" med en liten ape... Kan det være noe for 4/6åringen å følge?

http://matmedmonkis.blogspot.com/

:)

Skrevet

Vi har også en seksåring i hus som ikke er spesielt glad i middag. Men det ble mer interressant med middag etter at vi lager 'uke-plan' med middag, hvor vi fire i familien velger en dag hver. mannen og ett-åringen har ikke så mye å tilføye, så det er jo stort sett jeg som velger de andre middagene. og alle må spise det de andre velger for å få velge selv. nå gleder seksåringen seg til torsdag for det er hans dag med lakse-wraps ;)

Taco er en stor hit, men kjøper grove lefser og bytter på å ha fisk, kjøtt og kylling inni sammen med mye grønnsaker.

Skrevet

Ukemeny var det som funket her i huset også:-) Vi lager hver søndag.

Skrevet

Så kjekt med gode svar! Tusen takk!

Da blir det å sjekke ut linken og lage ukeplan sammen med gutta boys.

Fikk liksom litt ekstra lyst til å lage middager fremover nå:)

H.I.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...