Gå til innhold

Det tar jo en evighet å få sykepenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli desperat her :(

Jeg har vært sykemeldt nå siden i slutten av september. De to første ukene betalte arbeidsgiver, og etter det skulle NAV overta.

Men, jeg har ikke fått noen penger... Fikk for to uker i oktober, og etter det ingenting...

Pga studier er jeg den eneste med inntekt her hjemme. Det er trangt økonomisk, men det går sånn akkurat når så lenge jeg får lønnen min. Og nå når all inntekt er borte i et par mnd er det helt totalt katastrofe :(

Jeg har selvfølgelig ringt NAV massevis av ganger, men de får ikke gjort noe for det viser seg at arbeidsgiver ikke har levert inn inntektsopplysninger. Jeg har sendt alle lønnslippene mine inn til NAV slik at de kan se hva jeg tjener, men det hjelper ikke.

Hun som sitter med lønnen i firmaet jeg jobber har vært syk like lenge som meg, så det er det jobben skylder tregheten på.

Frem til nå har jeg tenkt at det kommer til å løse seg før jul, men jeg begynner å miste håpet :(

Alle farter rundt, handler julegaver og baker til jul. Her i huset har vi knapt det vi trenger til mat på bordet nå.

Vi klarer oss, men med et nødskrik takket være fulle skap og fryser i oktober...pluss ekstrem forsiktighet med penger.

Det føles bare så urettferdig å være så blakk når man egentlig skal ha til det man trenger...

Måtte bare få gruffet ut et sted! Dette er IKKE på noen måte noe forsøk på tigging. Jeg vil bare få det ut et sted ingen vet hvem jeg er :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det på samme viset i fjor. Var sykemeldt, pga. et uhell i svangerskapet, og gikk uten penger i oktober, november og desember.

I januar ringte jeg, for "tusende" gang, og krevde å få snakke med leder på NAV-kontoret. Da viste det seg at saksbehandler ikke hadde sendt papirene mine videre og de lå fortsatt på pulten hennes der de hadde ligget siden jeg leverte dem inn i begynnelsen av oktober.

Når sjefen tok tak i dette hadde jeg penger på konto dagen etter!

Ring og krev å få snakke med en sjef eller en leder.

Skrevet

Hun som sitter med lønn på jobben din må da ha en vikar?

Om nødvendig henter du lønnsopplysningene dine på jobb selv og går ned på nav med dem, da får du sykepengene dine ganske fort. Men de kan ikke betale ut uten lønnsopplysningene fra arbeidsgiveren din.

Skrevet

HI, er du fra Finnmark og har vært i lokalavisa med historien? Også har de enda ikke gjort noe med det etter du har gått til media???

Skrevet

Støtter denne. Har akkurat gjort det samme selv. Bel sykemeldt i september, har ennå ikke sett penger. Måtte levere skjemaet til arbeidsgiver for å få de til å skrive det. Ringte Nav i dag, og nå har de endelig mottatt det, så da skulle han (endelig en som virker!) ta tak i saken og få utbetalt penger til meg. Moralen er: Vil du at ting skal bli gjort skikkelig, så må du gjøre det selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...