PeppaPig Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Hvor gamle var barna deres når de fikk tyggis første gang? Jenta mi er snart 2.5 år gammel og jeg har ikke gitt henne tyggis da jeg ikke ser noen grunn til det. Hva skal en 2åring med tyggis liksom? Svigers kom idag med tyggispakke de hadde kjøpt til jenta mi, men jeg stoppet de og sa at hun var litt for liten til tyggis enda. Ble ikke møtt med så veldig mye forståelse, så tenkte da å høre hva dere dib damer syns om smårollinger og tyggis Og jeg må bare si at jeg er ikke noen svigerhater eller stopper dem i å gi godsaker når de treffer barnebarnet sitt. Jeg bare stusser litt over valget av tyggis...
Lillegull2008&2010 Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 spurte tannlegen om dette, og ville selvsagt ikke anbefale det, men er bedre enn annet snop. mest fordi tyggis ga søtsug. men jeg synes nå det er mye bedre med en tyggis enn smågodt, så min kar var 3,5 år.. mest fordi jeg ikke har tenkt tanken.. vi var litt strenge på godteri fram til han var 3... nestemann, ikke strenge
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Æsj, hva skal de med det? Kommer bare til å svelg den ned alikevel, da kan de heller få noe som er ment for å spises. Min eldste er snart 4 og har aldri fått tyggis. De ville sikkert bare ha med en liten ting til henne, men da tror jeg faktisk jeg hadde foretrukket en liten pk med pez eller noe. Plager meg ikke at det er sukker i, for de får ikke mye snop annet enn i helgene i alle tilfeller, så det tåler de.. Om du heller vil at de skal kjøpe med noe annet kan dere kanskje foreslå noen ting dere vet hun liker, og forklare at dere ønsker at hun skal få xx framfor tyggis. Tenker den blir lettere å akseptere enn bare en tyggisnekt...
lille sprelle Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Min datter på 3,5 år får ikke tyggegummi. Det er fort gjort å svelge den osv. Dessuten, om de faktisk klarer å la vær med det, så kan du vedde på at de glemmer at de har den i munnen og den kan havne på klær, møbler osv.
Fire småtroll Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Nå har jeg fire barn, og da blir det vanskelig å nekte yngste noe eldste har Så jentene mine på 2 og 4 år har ingen problemer med tyggis, de svelger ikke og setter den ikke på møblene. De kaster den i søpla når de ikke vil ha den lenger, ikke noe problem. Siden 7 og 10 åringene har tyggis har det blitt introdusert for de små også, og de forstår at de ikke skal svelge den. Jeg har ingenting imot av de spiser tyggis av og til ihvertfall.
Fire småtroll Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 TYGGER tyggis får jeg vel kanskje si så ingen misforstår, de spiser de jo ikke, bare tygger på dem
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 min har fått fra hun var cirka 2,5 år. Ikke så veldig ofte, men en gang i blant. Hun har pleid å få v6 barnetyggis og det har gått veldig bra.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Hei Jeg ser heller ikke det store problemet eller "fy-fyèt" med at barn får tyggis??? Selvsagt ikke no vits å gi det før de vet hva de skal gjøre med den da...dvs ikke svelge den og ikke kline den rundt på ting... Husker ikke når tid vi begynte med det, men det har aldri vært noe problem
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Tror faktisk ikke minstegutten på 4,5 år har fått tyggis enda. Ser ikke vitsen med det. Mulig han har fått av andre, men ikke av meg. Ville aldri funnet på å gi det til vesla på 2 år. Må sies at jeg aldri tygger tyggis selv heller da. Synes det er ekkelt og irriterende, og så ser det helt hjernedødt ut med folk som går og tygger tyggis ;-)
PeppaPig Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2011 Tusen takk for svar Jeg ble litt klokere av alle svar og venter heller til hun er eldre. Tenker at tyggis kanskje kan være forbeholdt når vi er ute og flyr (pga dottene vi pleier få i øra) Så kan det heller være litt stas å få det da Inntil videre tar jeg tyggispakka hennes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå