Bebbi Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 På hvilket tidspunkt i syklusen hadde dere sex f.eks? Føler vi har prøvd det meste, men tålmodigheten begynner å bli dårlig...Vært her en stund, men dette er mitt første innlegg. Vært prøver lenge, og igang med utredning. I mellomtiden prøver vi selv, og trenger tips
Fjelljenten Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Denne gangen visste jeg ikke når EL var og hadde sex på måfå, hadde egentlig ikke noe håp om å bli gravid da jeg ikke kjente EL på kroppen heller, som jeg pleier... Eller var det faktisk noe "nytt" i og med at vi nettopp hadde flyttet ut på landet, vekk fra byn... Kanskje det var den friske luften, ikke vet jeg.. Føler med deg, og håper det snart klaffer for dere snart. Kanskje det også er noe i det med at når man ikke stresser med det, og ikke "prøver", så går det... har bare ledd av det før, men viste seg jo faktisk å stemme her...
August_babyen_min Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Vi fikk det til på 7 måneden, samme som sist gang, hehe. Det jeg gjorde nytt denne måneden var ikke å trene rundt eggløsning, rundt 3 uker nå jeg ikke har trent, og jeg ble gravid! skal fortsette å trene, men skal vente noen uker til og så ta det kuli. ikke noe hopp og sprett på meg. vi gadde sex 2 dager før eggløsning, på eggløsningsdagen og to dager etter. gjorde det på kvelden så det bare var å bli liggende og sove hele natta (så ikke ting renner ut, hehe) husk at mannen må jevnlig ha utløsninger slik at sædcellene hans er vitale, men la han holde seg i 3-4 dager før samleie. lykke til!
Collette Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Vi hadde kun sex én gang og det var to dager før eggløsning. Og da ble jeg gravid med tvillinger, gitt.
MammaElisabeth Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Vi hadde sex litt på måfå vi også, og vi hadde sluttet å prøve fordi jeg ble så tullerusk av venting, testing, forsøk på å kjenne symptomer. Jeg tok heller opp fotokameraet mitt, gikk turer, lærte meg å hekle, trente lett. Oppsummert: Jeg tenkte ikke på å bli gravid, og forventet det ikke. Så da kom sjokket når jeg testet positivt også Vi hadde prøvd i over ett år, så det var deilig å ikke stresse seg selv med tanken den måneden. - I tillegg hadde jeg gått på lavkarbo-diett i ca 4 uker.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Vi slappet av. Tenkte ikke på å bli gravid de gangene vi hadde sex. Eg hadde vel egentlig gitt opp håpet om at det skulle skje noe nå. Dette funket da eg ble gravid med jenta mi for ca 4 år siden etter å ha mistet i sen ma. Vi brukte eggløsningstester osv, men den mnd vi hadde sex en gang og hadde gitt opp hele greiene ble eg gravid Lykke til
Kosemosepose Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Traff på andre EL etter hormonspiral. Hadde sex dagen før EL, og den traff. Heldigvis... Sambo fikk litt prestasjonsangst og "ville ikke stresse, det skjer når det skjer", men jeg måtte påpeke at jeg ikke stresset, men at sjansen var 0% hvis vi ikke hadde sex! ;-)
sahrah Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Førstemann brukte vi over 4 år på å lage, gjorde egentlig ingenting anderledes den dagen det endelig klaffet. Men forholdet gikk dårlig så jeg hadde fokuset på helt andre ting enn å lage baby egentlig. Er gravid på nytt nå med samme fyr, men det var et stort uhell, og har lært at det er sant det de sier, når man først har klart det en gang,går det et lys opp for kroppen! Aner ikke når i syklusen første satt, drev ikke å regnet meg frem til eggløsning akkurat da lenger. Nå trodde jeg eggløsning var over, var bare litt eggløsningsslim på morgnen den dagen vi hadde sex, og hadde vært rikelig med det +taket i magen 3 dager før, så trodde det var trygt. Hadde sex en eneste gang på 2 mnder med denne her.
Bebbi Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2011 Takk for svar Vet jeg hadde eggløsning i går, da jeg tok test. La inn aksjer i går og søndag. Håper den sitter! Prøver ikke stresse med dette, men det er ikke lett... Noen som forandret på kosthold? Stillinger, pute under rompa etc den mnd den klaffet?
Kosemosepose Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Hvis du hadde eggløsning i går, så smekk inn noen aksjer i dag og i morgen også!!
Kosemosepose Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 Og ligg i ro på ryggen i 15-20 minutter etter innskuddet ;-)
Fjelljenten Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Jeg ville også prøvd en gang til i dag ihvertfall. Faktisk forandret jeg kostholdet et par mnd før det klaffet, gikk over til en slags lavkarbo-diett, leste om den i et hefte for kvinner med eggstokk-sykdom (husker ikke hva det heter), men tenkte at det ikke skadet å prøve. Kuttet ut så mye sukker som mulig, kuttet lett-produkter, spiste f.eks. mye iskrem i stedet for youghurt, seterrømme i stedet for lettrømme, h-melk i stedet for lett-melk osv. + mye fiber, byttet ut all pasta/makaroni med fullkornspasta/fullkornsmakaroni, fullkornsris, ellers helst byggris i stedet for vanlig ris.
Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 Vi hadde sex annen hver dag. Hele mnd, hehe
Vimsefrøkna Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 sex hver dag rundt el -ellers også hyppig... hmm...lå en stund i senga før jeg reiste meg opp, etter sex`n...ellers ikke noe spesielt tror jeg... Lykke=)
August_babyen_min Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Tror det er lurt å ha sex to dager før eggløsning, for det tar litt tid før sædcellene når frem :-) Og egget lever bare i to dager. Hvis det er sædceller der når egget kommer, er sjansen større, eller man kan rekke å prøve en gang til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå