Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Altså, jeg har aldri vært sykemeldt før så dette vet jeg ikke noe om. Men saken er den at jeg er gravid i uke 20 i en 100% Hjelpepleier- stilling på et sykehjem med tunge løft, myyyye tråkking(jeg sitter vel kun ned i lunsjen). Jobber kvelder og helger. Har lenge hatt vondt i ryggen og bekkenet, men nå føler jeg kanskje at jeg kunne ha behov for noen prosent sykemelding. Kan og nevne at jeg har et barn fra før på 20 mnd som jo krever sitt og vil bæres på. Dette klarer jeg ikke da jeg har så vondt i ryggen når arbeidsdagen er over. Kan jeg spørre legen om å sykemelde meg noen prosent? Hun er ikke typen som sykemelder i hytt og vær, men har jeg "god" grunn synes dere? Dette ble litt langt, men håper noen tar seg tid til å svare meg:-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Klart det. Det er du som kjenner hvordan det er å være deg, og du må jo snakke med legen din om det!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg ville begynt med å spørre om å få tilrettelagte arbeidsoppgaver på jobb, hvis det ikke går er noen prosenter sykemeldning absolutt lurt. Jobber selv på sykehjem og vet det er tungt, selv uten å være gravid.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 To ting. Du kan be om tilrettelegging på jobb. Du kan helt klart også be om å jobbe noe redusert slik at du ikke sliter deg helt ut før fødsel. Det tjener ikke noen på. Sånn som du fremstiller det, har du tøyd deg langt. Som de fleste av oss er ikke sykmelding noen enkel løsning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar dere :-) Det er absolutt ingen enkel løsning. Skal snakke med arbeidsgiver først og fremst. Kanskje hun har en god løsning:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå