Gå til innhold

Kva er ditt barn redd for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg les nettopp om 2-åringar som var redde troll og løver.

Guten min er utruleg redd for spøkelser. Og eg anar ikkje kvar han har fått dette frå. Muleg at barnekultur og vaksne samtaler (ubevisst) signaliserer at dette er noko skummelt og farleg.

I tillegg har eg ei 7 år gammal jente som er over gjennomsnittet opptatt av døden. Ho er så redd at me skal dø i frå ho. Forferdeleg vanskeleg tema.

Kva er ditt barn redd for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på 3 år, har en IKEA-slange har er virkelig redd for!

Også er han redd elgen når det er mørkt.. (vi bor nesten i skogen, så det er endel elg her)

Skrevet

Døden! Hun er redd for at jeg skal dø, og for at hun selv skal dø.

Jeg er redd for det samme som henne! Hun er seks år, jeg er 32.

Skrevet

Hun på 9 år er redd for at vi skal skille oss (ingen planer om det, vi har et godt og solid ekteskap) etter at flere av vennene hennes sine foreldre har gått fra hverandre. Noen nylig, andre for en stund siden. Hun synes så synd på bestevenninna som er særkullsbarn i begge sine hjem, hun bor 50% hos hver av foreldrene. Begge har nye partnere med sine særkullsbarn og begge fikk nye barn sammen med sine nye partnere i løpet av fjoråret. Bestevenninna har i alt 7 søsken i begge sine hjem å forholde seg til. Datteren min er redd for at hun må gjennom det samme.

Han på 6 år er livredd vaskehaller, men det er sjeldent et problem.

Yngste på 1 år er ikke redd noe enda :)

Skrevet

Gutten min på 2 1/2 er ikke redd for noe enda.

Skrevet

Jeg har en gutt på 6år som ikke er redd for noe. Det er også frustrerende.

Mens 4-åringen min er redd for alt:

Han er redd når flere barn skal leke sammen i et stort rom. Da har han lite kontroll.

Han har vannskrekk.

Han er redd for å prøve ny mat - eller mat det er lenge siden han har spist.

Han er redd dyr.

Han er redd mørket.

Han er redd nissen.

Han er redd ungdommer.

Han er ikke redd spøkelse -for om han ser et spøkelset så skal han be om autografen. Og så skal han kanskje ta bilder også. Slik at mammaen skal få se noe hun aldri har sett før:)

Skrevet

Ja, også er gutten min kjemperedd for å få vann i øynene!

Det er et mareritt å dusje håret!

21:06

Skrevet

Min gutt på 1,5 er redd for store bamser. Tror ikke han skjønner hva det er. Hjalp heller ikke at mormoren hans kom med en diger hundebamse som katta ble livredd for, og det så jo han.. Ingen kosebamser her i hus nei.. :P

Skrevet

Han kan holde en klut foran ansiktet? Jeg var avhengig av det da jeg var liten. Storebroren min greide seg uten og syntes jeg var en teit pyse.

Skrevet

8-åringen er redd for omtrent alt. 5-åringen er redd for veldig lite.. Hun er redd for store ting som at jeg skal bli borte for henne (for alltid) etc.

Skrevet

Jente på 5 år : Redd for å være alene, redd for menn.

Skrevet

ah, det skal jeg prøve i morgen! Det har jeg ikke tegt på! takk :)

Har bare prøvd å lære han å holde hodet bakover, men så blir han redd å tar hode frem, så kommer det vann i øynene..

Skrevet

Jenta mi er snart to år, og bare redd for en ting: Isbilen!

Tror det henger sammen med at jeg alltid blir sint når vi hører den utenfor her, fordi den ALLTID kjører runde etter runde i nabolaget akkurat rundt leggetid. Og den lager jo ikke akkurat lite lyd...

Skrevet

Som barn var jeg veldig redd for å dø. Var nok på samme alder som jenta di da jeg hysterisk klamret meg fast til mamma og gråt om jeg begynte å tenke på det. Merker fortsatt at jeg har angst for døden. Huff.. Tenk å være borte for ALLTID. I evigheter....

Min gutt på snart 2 år er ikke redd så mye.. Men har kan bli litt redd om vi

bråker veldig med verktøy el. ;- )

Skrevet

Kall meg gjerne ett troll du.

Men det er sant, jenta mi er redd for det.

Skrevet

Hehe, min lille er den som er redd for løver;)

Det er så rart hvordan disse små snapper opp ting ut fra en bok, TV eller en samtale. Dette styret med løver har vart i flere mnd, og ingen aner hvor hun har det fra. Løver er liksom ikke det man snakker mest om, men hun kan bli helt hysterisk og rope at løven tar meg. Spesielt hvis det er mørkt.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

jeg har en 4 åring som er redd for det aller aller meste! Til og med svampebob kan være i skumleste laget... Har også en nevø på 4 som er omtrent på samme nivå. Er det en slags fase flere er gjennom? Har en 11 åring, men kan ikke huska at han var sånn. han var (og er) forsiktig a seg, men tror ikke han var direkte redd..

Skrevet

Jeg og min mor satt å mimret en dag. Vi snakket om at jeg var livredd Benny Jensen (fra The Julekalender). Dette fanget datteren min opp med en gang. Hun aner ikke hvem Benny Jensen er. Hun har aldri sett denne karakteren. Men hun forstod at mamma hadde vert redd han da hun var liten, og da var det god nok grunn til å fryte dette fenomenet ;)

Huff og huff. "Mamma? Trur du han Bennyen er ute i den mørka natto?" :P

Skrevet

Sterk vind. Hun er redd for å blåse vekk opp i lufta. Stakkar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...