Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Dere lavkarbo-damer. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at dere mener det er naturlig for oss mennesker å spise så lite kabohydrater som mulig? Og dermed også at frukt og grønnsaker er usunt for oss? Spør fordi jeg lurer, ikke for å provosere. Så opplys meg!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Nå er ikke jeg noe lavkarbodame, Men har forstått det slik at grønnsaker er kjempesunnt, spis mye av dette. frukt spiser man i moderate mengder (er mye fruktose i frukt). Jeg tror ikke det er naturlig for mannesker å spise så lite karbohydrater som mulig, Men det er unaturlig å spise så mye som vi gjør i dag. Tror nokk ingen har noen fare av å kutte ut litt karbohydrater. spise 1 potet og masse brokkoli istedenfor 3 poteter og ingen brokkoli? Å spise fullkornspasta isteden for vandlig etc.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Okei - du spurte "lavkarbodamer" og får svar fra en som ikke er det, men som har gått ned i vekt på et vanlig sunt og balansert kosthold. Jeg tror at alt med måte er å gå. Som hun andre svarte, bytte ut vanlig pasta til fullkornspasta osv er veien å gå. Grønnsaker har generelt mindre kalorier enn frukt. Du har sikkert fått med deg de negative sidene ved lavkarbo i mediene. Derfor alt med måte!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Det som skjeldent ikke kommer fram i media er at på lavkarbo så spises det mye grønnsaker. Jeg spiser mer grønnsaker nå enn jeg gjorde før. Frukt er bedre enn annet godteri men frukt har mye fruktose og hos meg trigger sukker og fruktose høy insulinutskillelse som igjen gjør at kroppen min lagrer fett. Derfor spiser jeg skjelden frukt. Jeg spiser renest mulig kjøtt, 1 neve nøtter pr dag, ost, omelett, masse grønnsaker, hjemmelaget knakkebrød, for å bli mett tilsetter jeg litt fett i form av fløtesaus, en skje rømme elller lignende. Kunne ha spist tyrkisk youghurt med bær også men har nå en periode hvor jeg er lei av det. Som sagt over, alt med måte. Tror de fleste har godt av å lage maten mer fra bunn av samt å kutte ut raske karbohydrater.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Nei du har ikke forstått det riktig Spiser masse grønnsaker og litt frukt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Ikke for å kuppe tråden til hi, men jeg lurer på en ting. Dere som har begynt på lavkarbo, skal dere leve resten av livet på det?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Okai, takk for svar Mulig jeg bare har hørt fra "ekstremistene" innen lavkarbo, og derfor har det inntrykket jeg har. Er helt med på at vi spiser for mye raske karbohydrater, og heller bør spise grove kornprodukter, ren mat, mye grønt osv HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå