Gå til innhold

Jeg er avhengig av otrivin, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden sommer har jeg brukt otrivin, fordi hvis jeg ikke bruker det så tetter nesa mi seg helt og jeg får ikke puste.

Har prøvd å bytte ut otrivin med saltvannspray, men det hjelper ikke.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Må bruke otrivin sikkert 7-10 ganger pr døgn, og jeg begynner å bli ganske sår i nesa.. føles ut som jeg går med en evig lang bihulebetennelse..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Otrivin i snart 3 år, har aldri blitt sår heldigvis.

I sommer bestemte jeg meg for kun å bruke det når jeg stod opp, en gang midt på dagen, når jeg skulle legge meg og om jeg våknet om natta og var tett.

Gikk seg til etter noen uker, og nå sprayer jeg bare 3 ganger i døgnet.

Har planer om å kutte helt, men kan se for meg at det blir vanskelig...jeg hater å være tett i nesa :P

Skrevet

Grunnen til at du blir tett i nesa uten Otrivin nå er at den har ødelagt slimhinnene dine slik at de hovner opp. Otrivinen lindrer bare midlertidig samtidig som den fortsetter å irritere. Det blir en ond sirkel. Du må bare slutte helt med nesespray.

Det kan hjelpe å smøre Mentholatum eller pepermynteolje under nesa, og spise Fenumax fra helsekosten. Men du må regne med noen dager med ubehag.

Skrevet

Sånn var jeg også, men fikk en type nesespray av legen min, den er på resept og ble kvitt plagene etter kort tid. Ring legen din i morgen å få "et nytt liv" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...