Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Vi er både glade og litt redde, nesten 600K for en bil er mye penger. Men, det er en splitterny bil, uten rare feil fra tidligere eiere og med fem års garanti. Vi har aldri hatt ny-ny bil tidligere, den nyeste var 7 år gammel ved innkjøp. Er det noen her som har en Sharan av den nye generasjonen? Da mener jeg en Sharan fra 2010 eller 2011. Hva synes dere? Var den verdt alle pengene? Bestillingen blir ikke sendt til fabrikken før januar og selger bedyret oss at vi kan avbestille frem til bestillingen blir sendt til fabrikken. Vi er en familie på 6, så det er ikke mange biler som har plass til alle sammen og plass til bagasje, barnevogn etc. Skyvedører er også et must. Vi har også sett på Mazda 5 og Ford C-Max, men vi smeltet for komforten i Sharan'en. Noen som har noen meninger, så blir jeg veldig glad :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Syns den ser ut som en månebil...nei takke meg til mazda 5. el en x-max! Men en liten ting vw har som regel gode biler da
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Hehe, jeg er helt enig. Sa til mannen min at vår 12, snart 13, år gamle bil ser mye bedre ut designmessig enn denne svindyre bilen. Han fikk velge farge siden jeg bestemte hvilken bil vi skulle ha sist og han valgte heldigvis svart, da ser den litt bedre ut enn den gjør som sølvgrå X-max har ikke skyvedører, og Mazda 5 ble for trang for en familie med 4 barn og en mann som er 2 meter lang. Dessverre. Den var den jeg ville ha, også fordi den er 200K billigere enn den vi bestilte. HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Hvorfor kjøpte dere heller ikke en VW caravelle for 9 personer?? Mye bedre bil etter min mening og flott design både innvendig og utvendig! Synes ikke Sharan er noe lekker bil:(
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Fordi at vi ikke synes Caravelle er noen fin bil. Selv ikke de nye. De er høye og rare og ser fortsatt ut som noen kassebiler. Naboen vår har en ny Caravelle og reklamerer noe voldsomt for den, men det hjelper ikke når vi synes den bilen er kjempestygg. Da er Sharan hakket penere, selv om den neppe vinner noen missekonkurranser
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Gratulerer! Jeg har i dag bestilt meg en splitter ny Nissan Leaf! Gleder meg SÅÅÅÅÅ til å få den:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Takk! Koselig med en hyggelig tilbakemelding som ikke forteller meg hvor stygg bilen er Gratulerer selv! Når får du den? Vi får vår bil i april, det er leeeenge til. Men på en annen side, nå har vi fire måneder til på å spare enda mer penger i EK så blir det månedlige litt rimeligere
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Åh fy faen!! Nå ble jeg super misunnelig på deg!! Det er drømmebilen min! =D Jeg skal også ha en når min bil skal byttes ut, men det blir nok noen få år til. Heldiggrisen! =D Gratulerer kjempemasse med så fin bil =)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Tusen takk! Vi var og prøvekjørte den før vi signerte papirene, det var herlig kjørekomfort, gode seter og rikelig med plass. Først hadde vi med minsten og handlet julegaver på ToysRUs, måtte riktignok ofre et sete for å få plass til alle varene, men det var likevel 6 ledige seter, dvs at alle kunne vært med. Så kjørte vi hjem med varene og hentet de andre ungene og tok oss en lang kjøretur. Minsten som vanligvis skriker hele bilturen, satt og smilte og kikket ut vinduene. De andre ungene storkoste seg med god plass og ville ikke forlate demobilen da vi kom tilbake. De ble kjempeglad da vi bestilte den Og elektriske skyvedører - NICE! Var nesten så jeg ble grinete da jeg kom til den gamle bilen vår og måtte åpne den manuelt HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Haha hørtes kjipt ut å kjøre den gamle bilen til april nå da =P Jeg gleder meg til det er min tur!! Jeg skal ha svart, tror jeg. Sota ruter bak, 140hk, ja jeg har hele planen =) Sikler jo bare på bilen som et mannfolk =O Mannen har touran og likte den ikke først, altså sharanen, men når vi snakker om ny bil til meg så vil han ha "touran eller sånn der sharan eller ka de e" hehe =P Kommer aldri til å stå 2 touran her i gårdsrommet som er våre!! Har alltid synes at er er så korte. Lurte på hvorfor de bare ikke laget dem liiiit lenger. Og så kommer sharan med ny modell i 2011 og den er jo bare rålekker =D
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Får den sannsynligvis i mars. Det er lang leveringstid da de bare lages på bestilling ennå!! Gleder meg sykt til å IKKE fylle bensin. og jeg kan lade den gratis på jobb, så lånet på bilen betaler seg faktisk selv med de kronene vi sparer i bensinutgifter:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 Det er svart 2011 med sota ruter, panoramatak og 140 hk vi har bestilt Syyykt mye penger, men for fanden, vi er over 30 år gamle og endelig skal vi ha ny-NY bil og ikke ny bruktbil! Because we're worth it! Totalt kom bestillingen på 575 000 kr. 110 000 mer enn vår første leilighet! Greit at boligprisene har steget en smule siden, men likevel. Bilen koster mer enn vår første leilighet. Det er skremmende. Vi har 150 K i ek, men skal spare alt vi kan til april og bilen skal hentes. Touran'en er altfor liten for oss, selv om det er 7-seter. Eller, kan være syv seter. Også er det jo ikke skyvedør på den? Galskap å ha fire barn som spretter inn og ut av bilen uten skyvedør. Veldig fint å ikke være redd for at bilen ved siden av ikke skal få døra slengt på seg. Når kan du få kjøpt deg en Sharan?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 Så digg! Må lese meg opp på den bilen, men den egner seg vel ikke for en så stor familie som det jeg har? Hehe Vår lages også bare på bestilling og den er ikke klar før i april. Den som venter på noe godt, etc etc. Vi får trøste oss med det! Og ikke minst, da kan ek få noen måneder å vokse enda litt til på
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 Touranen har vanlige dører. Den er så liten, og litt liten for oss som bare har 2 barn når vi skal på ferie. Vi pakker i bilen, tar ferja til Danmark og kjører til syden. Det var fullt i år, og det pleier ikke å bli mindre pakk hehe =) Jeg får vel ha min en stund til. Har bare hatt den 1 1/2 år. Får se litt på økonomien også. Vi har nettopp kjøpt hus og skal gifte oss så pengene får ben og gå på. Samboeren tjener ganske godt, han driver eget firma i tillegg til jobb. Men jeg tviler på det blir ny bil, vi er egentlig enige om å ikke kjøpe helt ny bil.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #15 Skrevet 5. desember 2011 Med bryllup i anmarsj, så har dere mer enn nok å bruke pengene på ja Dere får spre godene litt, så har dere mye å glede dere til Lykke til med kommende bryllup!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #16 Skrevet 5. desember 2011 Grattis med splitte ny bil. Det er alltid gøy. Men må ærlig innrømme at det er veldig mange andre biler jeg hadde brukt 600k på enn Sharan. Men smaker er som baken ;o)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #17 Skrevet 5. desember 2011 Det er en stund til bryllupet, men takk takk =) Vi har ikke lyst at bryllupet skal gå på bekostning av hverdagslige ting eller ferier så derfor har vi satt dato litt frem i tid. Vi har 2 biler uten lån, og de fungerer fint begge 2, men sharanen skal jeg ha når min streiker hehe =) Den er 11 år så den holder kanskje en stund til.. Gratulerer med bil igjen, det blir nok kjempestas for alle når den kommer =)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #18 Skrevet 5. desember 2011 Takk Med mannens strenge kriterier, så var det ingen andre igjen, hehe. Eller, førstevalget hans koster 950K, så sånn sett var jo den vi bestilte billig
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #19 Skrevet 5. desember 2011 VW er jo ikke akkurat kvalitet... Uansett hvor dyr/ny bilen er, så vil det ofte være feil med de. Har selv hatt VW (aldri mer) og kjenner mange som har/har hatt. Sjelden at noen er fornøyd. KAN jo selvfølgelig hende at dere blir fornøyd :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #20 Skrevet 5. desember 2011 Gratulerer med ny bil! Flott så lenge dere liker den! Selv synes jeg Sharanen ser litt gubbete ut, men smak og behag!
eggstokk Skrevet 5. desember 2011 #21 Skrevet 5. desember 2011 Gratulerer med Sharan bestilling. Vi bestilte helt ny for 5 uker siden og fikk den på fredag. Jeg er forelsket i bilen og det er mannen og ungene også. Skyvedører, elektriske bakluke, automatgir osv osv. Just love it. Tviler på du kommer til å angre. Vi gikk ikke helt amok på ekstrautstyret og endte opp på 550.000. Er jo jævlig mye penger for en bil, men både mannen og jeg synes det var verdt det. Funker bra på veien. Gled dere, og lykke til. :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #22 Skrevet 5. desember 2011 Hvorfor kjøpe splitter ny bil? Den synker jo så sykt mye i verdi med en gang man har tatt den i bruk! Mye bedre med nesten ny bil
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #23 Skrevet 6. desember 2011 Vi er en familie på 5 og får faktisk plass alle sammen:) Er selvfølgelig litt trangt til lange barter bak, men.... Blir nok "konebil" etter at vi har sloss om den de første månedene:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #24 Skrevet 6. desember 2011 En vanvittig god grunn for å kjøpe ny-ny bil: Du får akkurat den bilen DU vil ha, du slipper å ta til takke med tidligere eiers valg. Her i huset kjøpte vi 2 stk. splitter nye Ford-er i løpet av 3 år, rett og slett fordi da fikk vi dem slik vi ville ha dem. En S-max og en Kuga. Grattis med NY Sharan, HI! Dere kommer til å bli kjempefornøyde. Helt sikker! Vi hadde aldri kommet til å kjøpe VW, men VW er gode biler. Skulle vi hatt så stor bil, så hadde det nok blitt Ford Galaxy.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #25 Skrevet 6. desember 2011 Som regel lønner det seg å kjøpe bilen 2 år gammel, men en kan være veldig uhedig der og. Siste bilen vår var 2 år ved kjøp, helt ok bil en Merchedes 220 st vogn. Gubben valgte, jeg hadde valgt en Toyota Avensis. To bilene før det var begge kjøpt nye, begge Toyota gikk som en drøm i alle år. Når det gjelder vw, sorry, men aldri igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå