Gå til innhold

Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en venninne med sønnen min for 13 dager siden. Datteren hennes hadde vannkopper. Nå i dag ser jeg flere små røde prikker på ryggen til sønnen min, men hvordan vet jeg at/om det er vannkopper han har fått? (og ikke bare noen nupper?) Pjokken er 5,5 - og det helt greit om det er vannkopper. Kjekt å få det unna før skolestart...

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en med vann kopper nå . det tar 12 - 21 dager før det brytes ut, så det stemmer nok at det er det, men begynner med røde små flekker som kan være sprett eller ved sina værandre, så blir det gule blemmer på de så går det hull på de så kommer skorper på dem.

man kan få 2 vannkopper til 100 mmange mange vannkopper noen får feber ikke noe sælig høyere en 38 g. noen får dålig almentilstand noen er friske som en fisk men har koppene. de varer ca fra 7 - 14 dager.

17 åringen min hadde det som 2 åring han fikk 10 stk på ryggen fin i formen.

10 åringen min fikk det som 5 åring hadde 1000 hvis utrolig masse,dårlig me feber.

5 åringen min hadde for 14 dager siden hadde en del kjempe fin form var frisk men hadde koppende.

8 mnd har nå. utrolig masse over helle, men frisk ig fin form..

kjøp hvit vask på apoteket eller så hjelper alo vera 98% gele hjelper og anbefaler deg å ha på lange sokker på hendene når hun,han sover, så er det ikke så falig å klø litt... det blir storte små arr hvis man klør seg mye på koppende

god bedring !

Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

jeg skal ta en nærmere titt på dem i morgen tidlig (han kan jo ikke i bhg med vannkopper) og se om det har blitt fler. Nå da han la seg så jeg 7-8 prikker på ryggen.

Skrevet

meg igjen 2038

bare hyggelig :)) han er smittsom så lenge de ikke er skorper på. dem vill iike ha de i bhg eller skole når man har de, veldig smittsomt.

og en ting til det kommer fort mange og blemmer på;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...