Gå til innhold

Er der dårlig gjort av meg...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på litt over 8 mnd. Svangerskapet gikk overraskende bra, tross mye kvalme i starten og enorm vektoppgang!

Fødselen gikk strålende! Sitter bare igjen med gode minner, brukte ingen form for smertelindring og fødselen varte i 5 timer. Var nede i min normale vekt 3 mnd etter fødselen, prinsen har hatt 7 netter hvor han har vært våken iløpet av natten hvorav 2 av dem var han våken hele natten.

Alt i alt har jeg vært veldig heldig med både svangerskap og fødsel. I tillegg har jeg sluppet unna våkenetter. Føler meg veldig heldig!

Så til spørsmålet mitt..

Er det dårlig gjort av meg å ikke ønske flere barn? Er det dårlig gjort å ikke gi barnet mitt et søsken?

Jeg har jo ikke hatt noen vonde opplevelser så egentlig burde ikke det være noe problem for meg å ønske flere barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig gjort er et barnslig uttrykk.

Egoistisk er et mer passende ett.

Alle fortjener et søsken.

Skrevet

Klart det ikke er dårlig gjort. Noen ønsker seg bare et barn. Men det kan godt hende du forandrer ening etterhvert. Det gjør de fleste:)

Jeg har bare ett barn selv, og skulle nok ønske jeg kunne ha gitt henne et søsken, men alderen og singelstatusen taler imot:)

Skrevet

Ja, du er heldig;)

Men nei, jeg tror ikke at man kan tenke slik at det er dårlig gjort ovenfor barnet. Selvsagt er det flott med søsken, og sønnen din kan kanskje med tiden savne det. Men det er viktig at man selv ønsker flere barn, ikke fordi man føler at det er noe man må.

Uansett, han er bare 8 mnd, så det kan jo være at du skifter mening senere;)

Skrevet

Om du ikke ønsker mer barn så er det helt ok. Man trenger ingen grunner til hvorfor du ikke vil ha mer barn. Du er fornøyd med et barn - ferdig med det!

Men om du ikke ønsker flere barn fordi du frykter at dette barnet kan bli litt mer krevende - så synst jeg du så absolutt bør gå for flere barn.

Jeg ser iallefall at mine barn har stor glede av hverandre.

Skrevet

Jeg er ikke redd for at han skal bli mer krevende, jeg forventer det nesten. Jeg håper jo såklart at jeg etterhvert ønsker meg flere barn, jeg er selv veldig glad for at jeg har søsken. Og jeg hadde faktisk forventet meg å være sliiiten, jeg var en ganske slitsom baby ifølge min mor, hadde ikke gjort meg noe å kunne kjent litt på kroppen at jeg hadde en baby..

Jeg føler meg slem som ikke ønsker flere barn akkurat nå.. Siden alle syns jeg er så heldig

Skrevet

Synes DU det er dårlig gjort da? Alle er forskjellige, og du må neste føle på selv hva du orker og vil:-)

Personlig er jeg veldig glad barna mine har søsken. (har 5 stykker) Ser i både i dagliglivet og ellers at de har stor glede av hverandre.

Lykke til med valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...