Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Har et barn på 1,5 år og jeg kler på nytt tøy hver morgen før jeg leverer i barnehagen...men ser jo at det faktisk er noen som går flere dager i akkurat det samme...er det bare jeg som er så nøye på det?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Unødvendig å skifte om det er rent. Har da annet å gjøre enn å vaske, bære, brette og legge på plass tøy.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 eg må bytte klær på degge 2 men no er de 1 år og 2,8 år... Mulig buksen til elste kan brukest 2 dager på rad...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Det kommer helt an på om klærne er synlig skitne eller ei. Klesvask har jeg uansett nok av, så nei, jeg skifter ikke bare for å skifte.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Hvis klærne ikke er skitne, skifter vi 2 ganger i uka i forbindelse med bading. Det er overhode ikke noen mening i å bytte tøy så ofte. Truse byttes selvsagt hver dag.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Jeg skifter alle klær HVER dag på mine barn. Jeg liker at de ser velstelte ut og at de har nye klær hver dag. Men 80% av dagene så er de skitne uansett, så det er jo greit:) Hjemme kan de bruke samme klær en lørdag og søndag foreks.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Ofte er min lille ganske møkkete etter en dag i bhg (spesielt på sommeren når hun ikke har noen dress over klærne), og bytter selvsagt det som er møkkete. I tillegg kan hun søle litt når hun spiser, så genser/body har ofte noe matrester på seg. Men hvis det er noe som ser helt rent ut, f.eks en olabukse, så kan den gjerne brukes en dag til. Men er såpass teit at jeg aldri bruker den dagen etter, haha! Så har en egen kurvhylle på badet hvor jeg legger klær som er brukt, men som kan brukes en gang til før de vaskes. Dette gjelder også f.eks joggebukser som hun bruker hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har ingen problemer med å sende ungene i barnehagen med samme klær 2 dager på rad hvis klærne er rene... Jeg er også nøye på det, hun har jo aldri skitne klær når hun kommer i BH. Skifter sokker/strømpebukse og truse hver dag. Vi vasker nok klær, så jeg nekter plent å vaske rene klær. Jeg lærer mine små å sjekke om klærne er rene, for så å legge klart til neste dag.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Klær ca 1 gang i måneden og bleie en gang førr dag...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Han er 1år og bytter klær alt fra 1 gang pr dag til 3 ganger pr dag, så ja her blir aldri tøyet brukt mer enn toppen 1 dag. Men så skal han på død og liv spise selv, spytter bare ut igjen om jeg prøver å mate. Kunne trengt heldekkende smekke, for de med armer dekker ikke bra nok. hehe
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Om klærne er rene, så bytter jeg dem selvsagt ikke, er jo ikke noe miljøsvin heller! Men barn på 1,5 år har det med å grise seg til, så de har vel stort sett fått nye klær hver dag på den alderen uansett. Når de er litt alder har klærne gjerne holdt i 2-3 dager. Ser over at de ikke er flekkete og ikke lukter så klart, og er de rene og luktfris brukes de på nytt. Unntaket er boksere/truser og sokker, de byttes hver dag uansett, mens f.eks ullundertøy brukes i flere dager i strekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå