Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Har en liten diskusjon med samboeren her. Jeg har en avtale med hele klassen etter vi har tatt alle eksamene. Vi skal ut og spise på kvelden. Før helga fikk jeg vite at det er juleavslutning på skolen samme dag og det kræsjer. Jeg må jo bare avlyse kvelden min. Samboeren min mener at jeg bør gå ut og at vi ikke trenger å gå på juleavslutningen. Det er nok mest fordi han ikke vil gå. Vi har et barn til, som er endel kronisk syk og akkurat det ser ut for at dette barnet begynner å bli sykt og da må enten en av oss være hjemme eller ha muligheten til å reise hjem med det barnet. Det er vel ikke bare jeg som synes barna kommer først når det gjelder slike ting?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 I slike situasjoner mener jeg også at barna kommer først!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Det spørs litt på barnets alder. Er barnet under 10, så bør barnet prioriteres så og si hver gang. Besteforeldre kan også være et godt substitutt. MEN jeg er litt enig med deg i å prioritere barna først i slike ting. Jeg trodde det var de store spørsmålene i livet det var snakk om når det gjalt overskriften.....
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 en person må jo ihvertfall være tilstede på juleavslutningen kan da ikke la barnet være den eneste uten noen der. Normalen er vel at barna lager litt oppvisning og slikt. Om jeg ikke viste at faren gikk så ville jeg ha droppet min egne ting slik at jeg ikke risikerte et trist barn som ikke følte seg verdifullt for foreldrene. Husker jeg bare hadde min 5 år eldre søster på flere av mine oppvisninger når jeg var lita. Flott at søsteren min gadd men det var utrolig trist at foreldrene mine ikke brydde seg nok til å få det med seg. Pappa nektet å gå på sånne sosiale ting og mamma gikk ikke om hun kunne finne en grunn til å la være. som å ta på seg jobb på kvelden om ho egentlig ikke skulle jobbe den dagen også videre.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Hvorfor kan ikke pappaen gå alene på juleavslutningen da? Sammen med det andre barnet deres dersom han/hun er frisk selvfølgelig. Jeg mener at ikke barna alltid kommer først. Dersom du er flink til å prioritere dem i hverdagen og på de fleste andre tilstelninger tåler de fint at en av foreldrene dropper en avslutning. Men dersom pappaen ikke kan gå synes jeg du skal gå på juleavslutningen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 En av dere må i alle fall være med på avslutningen. Om far må være hjemme med sykt søsken, så dropper du å gå ut og går på avslutningen. Hvis søsken ikke blir sykt, kan kanskje han og søskenet gå og du kan gå ut hvis du vil. Evt kan du jo gå ut og møte vennene dine etter skoleavslutningen? Regner med at det ikke kommer til å vare til langt på natt
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Kan du ikke gå på juleavslutningen først / være hjemme med barnet mens far går på juleavslutningen og så treffe klassen etterpå. En juleavslutning varer neppe så lenge på kvelden
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Her kræsjer eldstemann sin skoleavslutning med jobb så jeg kan ikke gå. Da har jeg skaffet barnevakt til de to minste ungene også tar mannen med de to eldste på avslutningen. Siden jeg jobber kveld har jeg også sagt ifra til festkomiteen at jeg godt kan bake noe på formiddagen og sende med. Selvfølgelig skal ungen på skoleavslutning og selvfølgelig skal minst en av foreldrene være med! I din situasjon hadde jeg prøvd å skaffe barnevakt til det syke barnet, sendt pappa på skoleavslutning med skolebarnet og gått på avslutningsfest selv. Er det umulig å skaffe barnevakt til det syke barnet hadde jeg avlyst min egen fest så en forelder kunne være hjemme med den syke og den andre gå på skoleavslutning.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Hvor lenge varer juleavslutningen. Rekker du ikke begge deler? Her er juleavslutningen fra.18.00 og side ungene enda er små og dette er en skoledag kan jeg ikke tro det vare lengre enn max.19.30
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 En setter alltid barna først i slike tilfeller. Minner er det barndommen er mye av, og dette er et viktig et.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Var mange gode svar her =) Ja det virket kanskje som et viktigere innlegg på overskiften. Det blir nok til at jeg dropper avslutningsfesten. Pappan går ikke alene. Avslutningsfesten begynner 1 time etterpå, men det tar 1 time å kjøre dit. Så da kan jeg bare være på avslutningen til dattera mi (som går i 1.klasse) i 1 time hvis jeg vil komme så sent som 2 timer etter de andre på avslutningen. Pappaen er irritert for at jeg synes det er dumt at jeg ikke får gå ut etter eksamen. Jeg skal operere neste uke og blir da sittende hjemme til jul, minst. Jaja, noen ganger får man ikke til alt. hi
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 Skal dere ut å spise veldig tidlig, eller er avslutningen veldig sent siden du ikke kan gjøre begge deler?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 Jeg syns det er dårlig at han som far ikke vil gå på slike ting.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 Hva i alle dager feiler det pappaen som ikke kan gå på avslutningen alene da?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #15 Skrevet 5. desember 2011 Avslutningen på skolen er kl.18. Varer vel til ca kl.19-19.30. Avslutningen min er kl.19, men det tar 1 time og kjøre. Mer om snøen ligger enda. Pappaen vil ikke dra dit alene fordi han er usikker på seg selv og nesten litt redd i slike tilstelninger. Det har vært så masse på skolen og i bhg som han har deltatt på han har vel nesten fått skrekken. hi
malingus Skrevet 5. desember 2011 #16 Skrevet 5. desember 2011 Sorry jeg kan ikke dyyyy meg... Er barnet ditt "endel kronisk syk"??
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #17 Skrevet 5. desember 2011 For å være helt ærlig tror jeg ikke denne mannen din har lyst at du skal på den avsluttningen. Klassisk psykisk spill dette. Han vrir skylden fra seg ved å si til deg at du må gå dit. Men, han vet nok veldig godt at du ikke går likevel, når han sier han ikke vil gå på avsluttningen alene. Voila, han har fått viljen sin. Enhver oppegående pappa hadde gått på avsluttningen til sitt barn selv om han må gå alene.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #18 Skrevet 5. desember 2011 Enig med 20:10 her altså, far i huset spiller dere rundt som han ønsker...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #19 Skrevet 5. desember 2011 Huff ja dårlig formulering. Barnet er kronisk syk og jeg tror han begynner å bli dårlig. Da er han ikke istand til å være med på dette. Han blir jo også veldig fort smittet av andre når han da er redusert. Det er ikke noe alvorlig, derfor den dårlige formuleringen, men han er likevel så masse syk at han er ofte hjemme fra bhg lenge om gangen og får medisiner hver dag. En prøver vel å ikke legge ordrett ut alt om meg og mine, for med bakgrunn i innleggene mine kan mange vite hvem jeg er =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå