Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Skal begynne i halv stilling, men har ikke barnehage før etter jul. Faren er arbeidsløs for tiden. Han har samvær med barnet annenhver helg og en ukedag. Er det da "lovlig/mulig" at han passer barnet mens jeg er på jobb, uten at jeg mister noe av mine aleneforsørgerstønader?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Her må du snakke med NAV. Har den forelderen barnet 50% vil du miste stødnader, men aner ikke om det gjelder siden det kun er for en periode..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Men han er heller ikke reel arbeidssøker hvis han passer barnet, så han burde miste sin stønad i så fall. Hva OS angår aner jeg ikke. Du er jo ikke pliktig til å opplyse hvem som er barnepasser.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Ut fra min manns sak kan jeg fortelle at samvær anses som netter pr. måned. Har man barnet kun ettermiddag eller dag regnes det ikke som en dag dersom barnet sover hos mor. Mulig realiteten ikke er like svart hvitt, men vi ble litt lurt av mor her, da hun argumenterte for to kvelder og ingen netter i ukedagene. Dagen etter ny samværsavtale var i boks sendte hun krav om økt bidrag til nav... De holdt med henne og de to ettermiddagene ble ikke ansett som samværstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå