Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Liker det egentlig best med k, tror jeg, men hver gang jeg skal skrive navnet ender jeg automatisk opp med å skrive Oscar. Samtidig føles jeg at ordet "kar" kommer så veldig frem hvis man velger Oskar. Hva foretrekker dere?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg syns det avhenger litt av etternavnet. Har han c eller k i etternavnet sitt gir det selv. Hvis ikke syns jeg du må ha k dersom gutten får et veldig norsk etternavn. Har han ett litt internasjonalt etternavn kan du velge Men personlig liker jeg med k best
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Her inne er det veldig få som liker bokstaven -c har jeg fått inntrykk av. Selv foretrekker jeg Oscar med -c, da. Syns det ser mye bedre ut. Er enig i at man bør se an etternavnet også da - hva som passer best.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Oskar ... nydelig navn forresten :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Begge deler er helt OK Men siden der er slekt her som skriver det med C, så er det mest naturlig. Men der er det slekt fra utlandet innblandet Det er jo uansett uttalen som teller Samme hvordan det skrives.
twilla Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Med K så klart! Skjønner ikke hvorfor man ikke kan bruke det som passer best på norsk, hvis man ikke har en grunn til å bruke engelsk. (eng slekt f.eks) Så Oskar -ikke Oscar, Kristian -ikke Christian, Kristine - Ikke Christine, Katrine -ikke Cathrine, Aleksander -ikke Alexander osv. mener jeg er mest naturlig i norsk sammenheng.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Oskar med K, og uttalt med O. Hæler ikke Åskar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå