Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Er det helt teit å lage julekort med bilde av datteren min OG ha med ul-bilde av lillegutt som ventes i januar...? Til forskjell fra de andre ul-bildene, så ble dette veldig bra. Tenkte derfor at det kunne være litt gøy å ha det med. Men jeg er samtidig redd for at det virker helt "corny". Hva synes du? Helt ærlig
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Ville aldri gjort det, synes det er skikkelig sært. Jeg holdt selv på å miste datteren min under fødselen, så jeg ville ventet til nurket lå trygt i armene mine før jeg delte noe slikt på et julekort.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 jeg ville ikke tatt ul-bilde med på julekort.. Tenk om noe skulle gått galt?
Mimmi84 Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 vel, du kan jo lage to forskjellige. til dem du kommert til å vise ultralydbilde til uansett, så kan du jo putte det på. nærmeste familie og beste venner og sånt. ville nok ikke sendt det til gud-og-hværmann. Men, fulstendig opp til deg. tror ingen tar seg mær av å få ultralydbilde, og så får du tenke igjennom hvordan du tror du ville reagere om noe skulle gå galt, og du da ville synes det var dumt å ha gitt bort bilde?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Ikke gjør det, vent heller til neste år og vis frem begge to. MIn mening da...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Jeg tror jeg ville lurt om det hadde gått rundt for noen om jeg hadde fått en ul-bilde på et julekort. Det er da ingen andre enn foreldrene selv som synes at UL-bilder er noe å se på.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 UL bilde er for den nærmeste familien (mor og far) Utover det er ikke interessen for et slikt bilde ås veldig stor. Og alle babyer ser klin like ut også. Hadde aldri tatt det med på et julekort. Er han ikke født enda, så får han vente til neste år. Så ja : Teit
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Jeg ville ikke gjort det. For to år siden var en venninne av meg gravid og på julegavelappene skrev hun "fra: Linda, Johan og Helene" (Helene var da baby i magen). Det var utrolig sært. I tillegg så mistet hun babyen i romjula så det hele var bare sært og trist, veldig trist. Vent til neste år du.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Syns det er et merkelig argument at det er sært fordi ungen kan dø i magen eller under fødselen jeg da.. Hva om det skjer en ulykke 1. juledag for eksempel og den "ferdige" ungen dør? Er det også sært? MEN jeg er enig i at ul-bilder kun er interressant for de nærmeste, så jeg hadde ikke gjort det.Ihvertfall ikke til andre enn mine foreldre..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Da har babyen faktisk vært i livet ute i den virkelige verden. Et foster er ikke her i verden. Det er inni mammas mage. Du ser virkelig ikke forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 nei jeg gjør faktisk ikke det! For for foreldrene (ihvertfall mor) har babyen vært en del av tilværelsen lenge alt, og derfor vil det være naturlig å ha ønske om å dele det med andre. Jeg har heldigvis aldri gått rundt med katastrofetanker verkne som gravid eller etter at ungene er født, og det er jeg glad for! Må være slitsomt å hele tiden tenke "tenk om det går galt" , "hva om noe skjer"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå