Gå til innhold

Vi skulle hatt tre barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går mot en tung og spesiell jul som slett ikke blir som vi planla.

Sist jul satt jeg med stor mage og gledet meg til neste jul da vi skulle ha en baby på 9 mnd blant oss. Vi snakke om hvordan h*n ville se på juletre og prøve å få tak i kulene. Hvordan h*n ville rive i papiret og ikke bry seg om hva som var inni pakkene....osv...

Det ble ikke sånn. Vår lille nydelige fikk ikke leve, og istede for glede og julestemning, må vi børste snø av en bitteliten gravsten og tenne lys der på julaften.

Det blir vanskelig å finne julestemningen i år og jeg kommer ikke igang med hverken julebakst eller gavekjøp.

Er ikke meningen å sutre, men jeg fikk bare behov for å sette ord på sorgen, og da er bim/dib damene gode å ha:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så trist å lese =( Sender en god klem til dere.

Skrevet

Uff! Dette var trist å lese :(

Klem fra meg...

Skrevet

Sender deg en stor klem og sier at vi er flere som har vært der, og selv om den første tiden er veldig tung, og man knapt finner håp eller lys, så blir det bedre. Minnet om barnet og savnet vil aldri forsvinne, men det vil bli lettere å komme gjennom ting, og man vil ikke alltid føle den enorme sorgen etter det man savner, det som skulle ha vært.

Jeg mistet selv min førstefødte (en datter) som ble født prematur i uke 29. Vi hadde henne rundt oss i tre uker før hun måtte gi opp kampen, og jeg vet hvor vondt det gjør. Hvor vondt det er å savne noe. Det tok mange år før jeg turte å få barn igjen, for sorgen er så stor.

I dag har vi det lysere. Jeg gleder meg til juletiden som kommer, og selv om datteren min i år skulle ha vært elleve år, og vi skulle ha vært fire mennesker rundt juletreet, ser vi glede av å være en familie på fem også. Min løsning har vært å snakke så lite om datteren min som mulig, til alle mennesker, og heller ha henne som et nært og kjært minne for meg selv og for mannen min.

Store varme tanker og klemmer går din vei, dere kommer til å klare denne julen, og neste jul kommer savnet til å være der, bare at det neste gang kanskje føles enda litt lettere!

Skrevet

Julestemmningen er vanskelig å finne når en nettopp har mistet barn... Jeg har enda ikke funnet tilbake til den julestemmningen jeg huser fra før vi mistet vårt barn. Vi mistet ei jente i 2008, hun var vårt 3.barn. Det vil alltid mangle ett barn i familien vår...

Det blir lettere med årene, selv om de ikke føles slik nå <3

Klem

Skrevet

Sender deg en STOR klem.. her jeg sitter med tårer i øynene for deg.. Trist, og desverre ett savn som ikke vil forsvinne.

Skrevet

Tusen takk for gode ord og ønsker. Det hjelper å høre fra andre som har vært i samme situasjon at det blir bedre. Nå er det vanskelig å tro, men jeg merker jo at dagene tross alt blir lettere etterhvert. Det er ikke fullt så mange tårer og det blir lettere å puste etterhvert også.

Sender varme tanker til dere som har opplevd det samme, det er en fattig trøst å se at andre også klarer å fortsette livene sine etter vårt livs tragedie.

Og vi har to flotte, friske barn som hjelper oss å komme gjennom dagene - ikke alle har det!

hi

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er trist men husk nå også på de to barna dere har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...