Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Mitt barn blir "ofte" (et par ganger i uka) mobbet på skolen. Det er et annet barn som systematisk gjør dette litt på tur med de andre. Småplukking, kommentering av klær/hår/utseende, lugging, klyping osv osv. Dette har flere tatt opp med skolen uten at de velger å gjøre noe med det. Foreldrene til dette barnet mener det ikke er noe i veien med dems barn, og at de ikke trenger veiledning... En dag fikk jeg via-via høre at dette barnet hadde sparket mitt barn gjentatte ganger, uten at jeg hadde fått beskjed. Jeg tok kontakt med skolen (ved rektor) som bagatelliserte det hele, ved å mene at mitt barn alltid var så blid og fornøyd, så "det kunne jo ikke være så ille". Læreren til mitt barn ringte meg etter at jeg snakket med rektor, og prøvde å bortforklare det som hadde skjedd, og forsvarte dette barnet veldig mye. Jeg var rimelig irritert over mangel på oppfølging, eller at jeg ikke hadde fått beskjed om hendelesen, og ga klar beskjed om at dette ville jeg ikke høre en gang til (at mitt barn ble sparket på den måten). Forklarte også at jeg er lei av at det kun er dette ene barnet som er syndebukk hele tiden, jeg hører aldri at noen av de andre barna er sånn mot andre... Læreren var sur fordi jeg hadde tatt kontakt med rektor (jeg har forsøkt å ta dette med lærer tidligere) og mente at jeg var urimelig som ikke klarte å stole på skolen. Men de har ikke vist noe tegn til bedring, selvom jeg har sagt fra jevnlig siden skolestart for 2 år siden. Jeg innrømmer at jeg ikke var noe hyggelig å snakke med akkurat da, men jeg var ikke ufin. Jeg sa bare klart ifra hva jeg mente om slik mobbing/vold, og at jeg forventet at de satte igang et tiltak. Da sa læreren at mitt barn antagelig finner opp historier fordi jeg ikke gir barnet nok oppmerksomhet. Ordrett; "Kanskje hn kommer til deg å sier sånt fordi hn føler at hn mangler noe, kanskje for lite oppmerksomhet"... Jeg syns dette var rimelig drøyt sagt, og spurte om hun mente at mitt barn løy...da svarte hun bare "ja, det kan godt tenkes"... I tillegg er det snaue 2 mndr siden vi var på foreldresamtale og jeg fikk så skryt for et kjempeflott, trygt og stabilt barn?! (Mitt barn er forøvrig ikke det eneste som sliter med denne mobberen) Når det er sagt var læreren rimelig sur fordi jeg ikke hadde tatt direkte kontakt med henne, og avsluttet samtalen med "Det høres ikke ut som at vi kommer noe videre med dette nå likevel", også la hun på.... Sååååå til spørsmålet (tenkte bare det var greit å ta med hele forklaringa, hehe) Bør jeg si unnskyld for at jeg var krass? Jeg har som sagt tatt opp dette så mange ganger før, og det blir aldri gjort noe. Jeg ønsker egentlig å skvære opp slik at det ikke er noen sure miner, men kjenner at kommentaren hennes om mangel på oppmerksomhet hjemme var langt over det jeg syns var akseptabelt. Mitt barn gjør mye rart, og er en vanskelig skrue mang en gang, men jeg har aldri opplevd løgn... Brutalt ærlig er vel heller det som kjennetegner barnet mitt... UNNSKYLD til dere for at det ble langt! Men takk om du gidder
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 NEI!!! Kjære vene for en måte å bli mottatt på... Hadde tatt saken vidre OG sent en beskjed i meldingsboken i morgen om at jeg kom til å gjøre det...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Nei vet du hva? Her skal du ikke be om unnskyldning i det hele tatt, det burde læreren gjøre! Har selv vært i din situasjon, og det jeg gjorde til slutt var å kontakte barnevernet da det ikke nyttet å få til et samarbeid med skolen. BV kontaktet skolen og de fikk innsyn i skolemappen til den eleven jeg hadde klaget på og de ordnet opp. Foreldrene ble kalt inn på teppet sammen med personalet på skolen, og det ble ordnet opp i. Skolen skal føre inn alle hendelser i elvene sine mapper.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Kort gjenfortalt: Ditt barn har blitt mobbet gjevnlig i omtrent 2 år Din barns lærer har gitt opp litt, og virker ikke løsningsorientert i denne saken. Din barns lærer har overkommet som likegyldig til mobbesituasjonen ovenfor ditt barn. Samtale med mobber og dens foreldre har ikke ført frem Lærer tar mobberens side... Du tar naturligvis kontakt med rektor for å få slutt på mobbing. SÅ blir du tatt in på samtale med lærer som anklager ditt barn for å lyve.. og du skal si unnskyld for ..... hva?? Om jeg tør spørre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå