Gå til innhold

Gjennsitting for 2.klasse?? Normalt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kom jenta hjem å fortalte at de hadde begynt med noe nytt. Dersom man ikke ble ferdig med leksene på leksehjelpa, så måtte man sitte igjen?!

Alvorlig? På leksehjelpa som ledes av en assistent fordelt på ca 40 elever??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sært. Veldig sært.

 

Blir man ikke ferdig med leksene på leksehjelpen så gjør man leksene ferdig hjemme. Man kan da ikke få gjennsitting for et frivillig opplegg? Sært.

Skrevet

Har aldri hørt det før,og ja det virker sært. Man kan da ikke straffe en 7 åring sånn?

 

Man gjør det ikke i 7.klasse engang. Ikke da jeg gikk på skolen...

Skrevet

Ja, ikke sant? Syns det var rart. Tenkte kanskje at han ikke hadde rukket å få hjelp, men snakket med jenta om det nå og han hadde visstnok snakket så fælt at han ikke hadde rukket å gjøre dem...

 

HI

Skrevet

Sikkert at ikke jenta har misforstått og at det for eksempel ble mulig å sitte å gjøre ferdig leksene i stedenfor å gå på SFO eller noe sånt. Spør skolen.

Skrevet

Da er det vel ikke gjennsitting fordi eleven ikke er ferdig, men på grun av skravling i "timen"?

Skrevet

Det er kanskje myntet på de som er der på leksehjelp og bruker tiden til å bråke og tulle, og forstyrre de andre. Og kanskje de har foreldre som klager over at leksene ikke er ferdige... ??? Høre sååå rart ut at det blir gjensitting på frivillig opplegg? Gjelder det de som skal hjem også, eller bare de som skal videre i SFO?

 

Jeg ville spurt på skolen jeg.. Det kan jo være at hun har misforstått litt? Kan være noen som har fått beskjed om at hvis de tuller og ødelegger i steden for å jobbe, så må de sitte å jobbe mens de andre går ut? Vet det er en del skoler som sliter med de aller mest umotiverte, som sikkert heller burde gjort leksene hjemme, med færre forstyrrelser rundt.. og som burde vært en til en voksen.. ??

 

jeg ville ihvertfall spurt på skolen før jeg hadde hisset meg så mye opp... ting har 2 sider, og det er alltid bedre å spørre enn å anta...

Skrevet

Jo, det kan godt være hun har misforstått, men hun sa ordrett "Nå har vi begynt med gjennsitting på skolen". Det er jo strengt tatt et ord jegi kke trodde hun kunne :) Men kan godt være derfor...

 

HI

Skrevet

Hvorfor er nordmenn flest så utrolig redd for disiplin, og å stille litt krav til barna i skolen?

 

synes det hørtes helt greit ut jeg!

Skrevet

Det rare er jo at den som har ansvaert for leksehjelpen gidder å bruke tiden sin på gjennstting. Det får de ikke betalt for her.

Skrevet

Nei, ikke normalt.. lekser eller HJEMMElekser som det heter kan gjøres hjemme om man ikke blir ferdig på leksehjelp.. Leksehjelp er ett frivillig tiltak, og de har ikke lov til å holde tilbake uten å informere foreldre..

 

Høres nesten ut som Lilleborgskole i Oslo... de har gjort mye rart.... alla dette. Send en skriftlig klage!!!

Skrevet

Én assistent på 40 elever..?!?!

Stakkars assistent.

 

Nå vet jo ikke jeg om denne gjensittingen er en metode for å prøve å opprettholde disiplin og orden blant disse 40 elevene, men hvis det er tilfelle, så skjønner jeg det hvert fall godt.

Skrevet

Neida, for all del. Hvis det er sånn de vil gjøre det for å få orden i klassen så er det helt greit. Men syns de kan informere oss om det på forhånd. Jeg er absolutt ingen curlingmamma, så om mine barn gjør noe galt kan de godt få en straff for det. Men syns gjensitting uten at foreldre er informert, er litt drøyt. Min datter går nemlig hjem når leksehjelpa er ferdig, og hvis hun må sitte en time ekstra pga dårlig oppførsel er det greit å vite om det.

 

HI

Skrevet

Det er fort gjort for barn å misforstå, eller å tolke ting feil. Bare ring klasseforstanderen hennes i morgen, og spør hva som er opplegget :)

Skrevet

Snakket nettopp med moren til ei annen i klassen, som sa det samme. Men men. Jeg er ikke redd for at jenta mi kommer til å måtte sitte igjen pga mangel på lekselesing. Er det noe hun er supernøye på så er det å gjøre lekser, og takk og lov for det! (Ikke akkurat sånn mora var...) :)

Skrevet

HALLO!!!

Nå har jeg ikke lest de andre svarene, men baserer dere konklusjonen helt på hva 6-7 åringer kommer hjem og forteller? Hva med å ta en telefon til SFO for høre hva dette går ut på? Kanskje en bit av historien som ikke stemmer helt??

 

 

Skrevet

Nei, det var jo derfor jeg spurte :) Ringte SFO og fikk bekreftet at de "holder tilbake" elevene frem til de har gjort leksene ferdig. Kan jo mene så mangt om det, men det er enda ikke mitt barn dette gjelder...

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...