Gå til innhold

Hvilke prevansjonsmetode er best? Hva anbefaler DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil jo helst ha noe som gjør at jeg nesten ikke blør, ikke får kviser el legger på meg av! og noe som ikke hormonelt forstyrrer hjernen (det har jeg nok av fra før:p)

Tenkte på hormon spiral, men så leser jeg jo her inne at folk blør i måneds vis:/. Det orker jeg ikke!

Jeg er sånn som reagerer på prevansjon. P-piller blir jeg ofte uvel av og får kviser. orker ikke det!

hjelp meg folkens! Fins det et "mirakel" produkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral blør du mye med en gang, og så blir det lite etterhvert... Men det er jo hormoner...

Kobberspiral, er uten hormoner.. men da blir blødningene værre enn de var

kondom??

Skrevet

Eg har hatt hormonspiral... blødde ca 1 veke etter eg sette den inn... sidan hadde eg ikkje mensen før eg tok den ut igjen, 3 år etterpå.... Så eg vil absolutt anbefale den......

Skrevet

P-ring. Da blir hormonene bare tilført lokalt.

Lett å bruke, og jeg har verken fått kviser eller noen andre problemer på grunn av p-ringen.

Skrevet

Hva er p-ring da? Noe man setter inn når man skal ha sex? Det vil jeg ikke ha.. Da blir det så "planlagt" :P..

Hopep av i svingen ja, den er jo sikker.. Nett blitt gravid med den metoden:P Skal ta abort :/...

Hi

Skrevet

Jeg har sterilisert meg.

Tåler ingenting av hormonprevensjon, får soppinnfeksjoner, hodepine, humørsvingninger og div andre plager så de fungerer dårlig for meg.

Skrevet

Lurer også på hvordan p-ring fungerer.. :)

Skrevet

P-ringen ligger i skjeden 3 uker av gangen, så har man en uke uten, og da kommer mensen.

Jeg merker ikke noe til den, verken til vanlig eller når jeg har sex.

Skrevet

Høres ut som ei kjekk løsning.. .men høres ikke så bra ut å bruke når man har sex, kommer den ikke ut eller ender opp med å gli oppover?

Skrevet

p-stav :) blør ikke i det heletatt :)

Skrevet

Har ikke vært noe problem her, mulig den blir dyttet på når vi har sex, men den kommer på plass igjen av seg selv. Har aldri blitt med ut igjen ihvertfall.

Skrevet

Hvilke P-piller har du brukt da? Merke? Går på loette og har ingen bivirkninger, verken kviser eller ubehag. Og kondom da, men sexen blir jo crap med kondom..

Skrevet

Jeg blødde ikke en dråpe etter hormonspiral, og var uten mensen til jeg tok den ut tre år etterpå, da ble jeg gravid første mnd:)

Skrevet

Dersom du har lett for å reagere hormonellt vil jeg fraråde p-stav og hormonspiral. Kobberspiral øker ofte blødninger, så den er også uaktuell vil jeg tro. Jeg vil som noen over her anbefale p-ring. Den er helt geial, du må huske den hver 4 uke, resten av tiden ligger den bare der. DU kan også forlenge perioden med ring og på den måten forskyve eller hoppe over mens ved behov. Hadde den i flere år, eneste jeg likte bedre var p-stav, men for noen får man helt vilt med hormoner, samt at det er ofte vanskelig å finne en lege som er flink til å sette staven rett så man unngår at den legges for dypt. Men altså p-ring, eller nuvaring som den heter: virker hovedsaklig lokalt, slik at man har minimalt med hormoner i blodet. Gir samme beskyttelse som piller, men langt færre bivirkninger. Det er en tynn silikonring, elastisk, på størrelse med et enkelt hårstrikk. Mannen likte å ha samleie når jeg hadde ring, for han mente han kunne kjenne den som noe ruglete der glans traff helt innerst. Men ubehalgelig eller slikt var det aldri. Den kom heller aldri ut eller ble borte under dobesøk eller sex. På slutten av mens satte jeg inn ny ring, og da måtte jeg bare være bittelitt påpasselig når jeg tok ut tampong slik at den ikke dro ringen med. Dersom ringen mot formodning kommer ut skal man bare skylle den i lunkent vann og plassere den i skjeden på nytt. Går det under 3 timer fra den tas ut til den settes inn har man samme beskyttelse. Virkningen av p-ringen forsvinner også fort fra man slutter så man går som oftest rett i syklus, noe man kan slite med etter spiral eller stav.

Skrevet

Sukkerbit mellom knærne når du legger deg om kvelden ;)

Skrevet

hvor får jeg fatt i en p ring da? Må jeg til legen el kan jeg kjøpe på apoteket?!

og er den vanskelig og sette inn?

Hi

Skrevet

Sitter fakstisk å vurderer p-ring :)

Begrenser den blødninger og?

Ikke HI her, bare ei forferdelig nyskjerrig ei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...