Gå til innhold

tips til babymiddag?


Anbefalte innlegg

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Lille frøken er godt og vel 7 mndr, og jeg trenger tips til spennende middagsretter til henne! Har lett for å bli det samme om igjen og om igjen (fiskekaker/fiskeboller med gulrot og potet, kjøttboller/pølse med poter og brokkoli/gulrot osv..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag middag til dere selv, ta av litt av kjøttet, sausen, grønnsakene og potetne/risen/pastaen.. ta det i kjøkkenmaskinen din om kjøttet er vanskelig å mose.. velbekommen... så har du varierte middager til poden din =)

Skrevet

Jeg gjorde som 14:20 sier. Jeg lagde vanlig mat og tok av litt til lillemor. Fisk, og da gjerne laks, og kylling i ulike varianter var en favoritt. Brokkoli og rosenkål likte hun også veldig godt. Saus var ikke så spennende så jeg tok lite saus til henne, bortsett fra når jeg hadde pasta;)

 

Lag vanlig mat til middag og gi henne det som dere spiser.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

lite utfyllende HI ser jeg... Vanligvis gjør jeg det på den måten, og ofte lager jeg litt ekstra for så å fryse ned i porsjoner. Men nå er fryseren tom, og i dag blir det pizzasnurrer til middag, så da må jeg finne på noe! tenkte jeg skulle leke husmor i morgen å prøve og lage opp noen porsjoner.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Eldstesønnen min fikk alltid det jeg spiste, og ble vant til for eksempel taco lenge før han var året.. Det er noen år siden, og som en "litt eldre mor" er jeg nok litt mer forsiktig med hva jeg putter i trollungen! ;) -selv om det gikk bra med førstemann!

Skrevet

Konkret så kan jeg foreslå (som lillemor likte godt)

 

- Kylling med karri / tandoori + salat / grønnsaker

- Fiskegrateng

- Laks i alle varianter

- Torsk på purreseng

- Lasagne, spagetti og "pasta-fjas" ;)

- Svenske kjøttboller m/potet og brokkoli

- Fiskekaker m/ris eller potet og grønnsaker

- Baccalao

 

Taco har hun enda ikke smakt (hun er 19 mnd. nå), men det er fordi jeg spiser ikke taco. Hadde en uheldig taco-opplevelse da jeg gikk gravid og etter det klarer jeg ikke engang lukten av taco.....

 

14:23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...