Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Trenger en oppskrift på fløtekarameller, som er gode ) Tuuuusen takk
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Lagde for et par dager siden De ble veldig gode=) 100 g smør 2 dl kremfløte 3 dl sukker 1 dl lys sirup 1 ts vaniljesukker Smelt smøret i en kjele ,tilsett resten av ingridiensene,la det småkoke på middels/lav varme i ca 20 minutter. (Ta kule testen hvis du er usikker.) Hell det over i en form kledd med bakepapir(ca 20x30) og la det kjøle seg ned i en halvtimes tid i kjøleskap. Så er det bare å skjære eller klippe opp biter. Vi tok ca halvparten av karamellene og duppa i smelta sjokolade,veldig godt=D
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Ååh, hørtes godt ut! Da skal jeg prøve den Takker og bukker HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Ligner veldig på oppskriften jeg brukte. Kjeeeempe gode karameller. Pakket dem i sølvfolie og gjemte dem på hemmelig sted for resten av familien. De skal ikke frem før til jul. Kjeeeeempe gode og lette og lage.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Ligner på min oppskrift. Jeg pakker de i cellofan (en og en)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Jeg pakket alle mine i sølvfolie og det går helt fint,setter seg ikke fast:) Hilsen hun som delte oppskrift;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå