Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Har ei jente på 1,5 år som nettopp er begynt i barnehagen. Vi har nå hatt 3 dager med tilvenning, denne 3 dagen var hun alene, jeg gikk inn en tur sammen med henne også sa jeg hadet til henne. Når jeg skulle gå begynte hun å hylskrike og etter litt kos tok hun ene som jobbet i barnehagen over. Jeg rignte kort tid detter for å høre om det gikk bra og det gjorde det, hun spurte etter meg, men gråt ikke... så ringte de plutselig igjen 2 timer etterpå og sa at hun hadde begynt å bli lei seg igjen, spurte etter meg og så seg om etter meg...uff får helt vondt i meg:( dro å henta henne og før hun så meg(de var ute)så hun så lei seg ut..og hun smilte SÅ mye som hun nesten aldri har gjort før når hun så meg!!! Nå er hun blid og fornøyd, prater og ler og goder meg... de 2 dagene jeg var sammen med henne i starten gikk det veldig bra, på dag 2 var hun noen timer alene(sov i barnehagen også).... tro hvordan dette kommer til å gå..... noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 kanskje det er bedre om pappa'n leverer neste gang?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Dette går nok elt fint :-) En vanlig og god reaksjon fra din datter :-) Er jo bra at hun ikke klapper i hendene og stor koser seg med fremmede mennesker i en alder av 1.5år ! Hun vil nok gråte litt når du går en periode, men kose seg resten av dagen, når hun bare blir godt kjent med små og store. Dersom du synest det er vanskelig å gå fra henne, vil hun mest sansynlig merke dette på deg. Da kan det være lurere å la far levere. Min erfaring er at levering ofte går enklere med far enn med mor :-) Slapp av og nyt at barnet ditt får nye opplevelser :-)
Underveis --> Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Det kommer til å gå helt fint, men du MÅ kaste av deg bekymringene. Hvordan tror du hun føler seg om det lyser dårlig samvittighet og angst av deg? Støtter forslaget om at pappa'n kan levere. Vi mødre får fort vondt i "mammahjertet", og det hjelper overhode ikke noe!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Min lille begynte også da hun var 1,5 år og de første ukene, nesten en mnd var det skriking da jeg dro. De måtte ta henne ut av armene mine. Nå har hun nesten ikke tid til å si hade og stortrives. Hun begynte i august. Hun er virkelig en av gjengen og er blid og fornøyd hele dagen. Det trodde jeg aldri skulle skje da jeg måtte dra fra en gråtende jente hver dag i flere uker. Så det blir bedre og da er det deilig å levere, når man vet at de har det godt!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 tusen hjertelig takk for svar:) Jeg viser henne ikke at jeg er lei meg/bekymret...jeg viser at det er gøy å være der:) viser henne alle ungene som leker og sier at hun får det kjempe arti...men det trillet en tåre nedover kinnet når jeg gikk til bilen........:S Så bra at det ordnet seg for dere etterhvert...jeg skal ikke se mørkt på det enda da:)Er bare så sårt å gå ifra et skrikende barn:( kanskje far skal få gå en gang, men han har ikke mulighet denne uka desverre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå