Gå til innhold

Rotavirus.. på små barn.. flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min minste på 1,5 år har trolig rotavirus... kasta opp hele torsdag, og diare på fre,lør og søndag.. så kvikna han litt til igårkveld, så trodde at idag skulle han spise og vise god bedring.. men neida, kasta opp igjen og vil bare sove.. får i han drikke. drikker endel selv på morgenen, men resten av dagen bruker vi engangssprøyte for da vil han ikke ha. har spist kanskje en fruktmos pr dag, så det er jo ingen umiddelbar fare her, men jeg liker det IKKE! og legekontor vil se det an til imorgen..... så da får jeg bare holde ut. er jo ikke sånn han er når han er frisk. meget aktiv og spiser noe voldsomt. sikkert 6-7 brødskiver om dagen,pluss middag og masse frukt. nå har han ikke spist siden onsdag... bortsett fra fruktmos... som sagt; jeg liker det ikke :( flere som er hardt rammet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er like gammel som din og har nettopp hatt rotavirus. Og jeg vil bare si at du må lytte til det hjerte ditt sier. Hvis du er beskymret så drar du på legevakta, istedet for å vente til i morgen!

Da jenta mi var syk på andre dagen, kastet hun opp alt. Vannet jeg fikk i henne og den ene kjeksen hun hadde spist og hun ville bare sove i fanget mitt hele dagen. Ringte til legen om morgene på dag 2 og fikk beskjed om å se det ann hvis det ikke forverret seg. Det ble ikke verre, men mot kvelden skjønte jeg at dette ikke gikk lenger og dro til legevakta. Ble da innlagt på isolat i en hel uke. Etter å ha fått væske inn i blodet ble hun "frisk", men hun nektet å drikke og magen var ikke klar for å få mat.

Jeg vil absolutt ikke skremme deg, men vil bare si at vi må lytte til det flotte mammahjerte vi har!!:D

Skrevet

De på sykehuset sa forresten at når barnet bare vil sove hele dagen, må man få noen til å se på barnet, spesielt hvis det ikke holder på drikken.

Tynn saft eller blåbær saft er veldig fin drikke.

Lykke til med din lille!:)

Skrevet

Takk for svar, like før jeg leste det bestemte jeg meg egentlig for å ringe lekevakt ikveld.. jeg venter ikke til imorgen når han bare vil sove.. har vært våken i maks en time siden han sto opp kl halv 10 idag, og da såv han fra 8 igår kveld.. prøvde å holde han våken istad, men da sa han bare lalle..vil legge seg igjen.. så dette liker jeg ikke nei... nå kaster han opp det han får også, så i ettermiddag skal noen se på han. nå liker jeg ikke å ha ansvaret lengre... Dette er KJIPT!!

Bra det gikk fint med jenta di da! Og det er bra å stole på mammahjertet ja, der ser du! :) Har prøvd med tynnsaft osv idag, men han vil ikke ha noe, og brekker seg når jeg bruker engangssprøyten. prøvde å gi likavell istad, men da kasta han opp enda mere, så vet ikke hva jeg skal gjøre.. Bortsett fra å ringe legevakt senere! ;)

Skrevet

Datteren min hadde det da hun var på samme alder som din sønn. Og hun var veldig hardt rammet. Sov masse og nektet å spise, men drakk bittelitt. Hadde få tissebleier.

Vi ble også innlagt på isolat på sykehuset etter mye masing og grining fra meg. Jeg ga meg IKKE!!

Datteren min virket "borte" i blikket og smilte ikke på 1 uke. Dette er veldig ulikt henne, da hun blir kalt for sola.

Lå på isolat i 4 netter og hun viknet etterhvert. Hadde flere dager med høy feber da vi kom hjem mener jeg å huske.

Så jeg sier som hun over: LYTT TIL HJERTET DITT!!

Sender deg en klem også, for det er tøft for oss å se barnet vårt slik. Godbedring til gutten din

Skrevet

Huff, synd det skal være masing og grining for å slå igjennom. Men fikk de noe medisin da eller?

Synes det har vært greit fra torsdag til søndag, men idag liker jeg ikke formen. har en liten flekk tiss i bleien siden imorges, og vil bare sove. og har kastet opp flere ganger. men nå har jeg litt våkentvang med tegnefilm for å se an formen før jeg ringer legevakt. og han drikker faktisk litt friviliig. så jeg blir usikker. men må nesten ringe i ettermiddag, for storerbror på 3 må jo legge seg. er alene helt til ikveld når samboer kommer hjem fra jobbreise. kan jo ikke vente så lenge med å se det an da.

takker for klem, dette her er ikke noe særlig, så det trenger jeg :)

Skrevet

Barnet ditt høres akkurat ut som jenta mi var! Jeg ville absolutt dratt til legevakta. Det er tøft for en kropp å ha det slik. Vi har hatt en uke akkurat lik oslojente.... forteller at hun hadde med sitt barn! Var som å lese om oss.

Håper at du får den hjelpen du trenger! De bruker å ta slik veldig seriøst.

Skrevet

Har vært i kontakt med legevakta, og de tok det alvorlig. For å unngå isykehus og isolat måtte vi prøve å drikke 1 teskje vann hvert 3 min i to timer først. Og det har vi nå gjort, og han har beholdt 1 dl vann. Og når det var gjort spurte han etter ritz kjeks og har vært våken de to timene før han slokna igjen. Nå er han våken igjen og spiser en ritz kjeks, så dette lover veldig bra :) skal fortsette med hyppige små vannsuper ikveld og imorgentidlig, og hvis det går dårligere igjen må vi ringe tvert. Så da håper jeg det ordner seg dette :))) ikke minst, jeg er beroliget og da er jo hovedjobben gjort :) Puuh... tvi tvi for oss :):)

Skrevet

Så godt å høre!! Har tenkt mye på dere. Håper at det går bra og at han holder på vannet og kjeksen!

Tvi tvi for dere!:):)

Skrevet

Ja, det er så ekkelt når de syke blir så slått ut.. nå har han snart fått i seg 2 dl vann, og masse tiss i bleien. Satt seg opp og smilte litt, samtidig som han sparka litt til storebroren, så i 5 sekunder så kjente jeg igjen gode, gamle rampegutten min. så sovna han ;) men alt er betraktelig mye bedre. puuuh!!! :):):) Takk for tanker, det hjalp masse! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...