Gå til innhold

Trenger råd om kattunger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pus som fikk fire velskapte babyer for noen dager siden. De har en kasse i et hjørne på et rom, men kattemamman prøver desperat å følge med på når vårt eller vår sønns soverom blir åpnet, for å bære de inn dit. (senga til sønnen, mitt klesskap.) Sier seg selv at de ikke kan være der, og eneste alternativettil der de er nå er vaskerommet i kjelleren, som er kaldt med betonggulv osv.. er det noen med peiling som kan gi meg råd om hva jeg kan gjøre for at mor skal være mer komfortabel med å være der de er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Instinktet til kattemor er å gjemme barna så ikke "fiender" får tak i dem, antagelig føler hun seg altfor eksponert og synlig der hun er med ungene nå.

Jeg ville prøvd å gjemme bort hjørnet hennes litt, sette noe foran kassen o.l. så hun ikke føler seg midt i glaningen og at ungene hennes ligger midt i deres gangvei.

Skrevet

Vi satte kassen på badet. Der er det varm og lunt + at kattemor m/unger fikk være i fred store deler av dagen.

Skrevet

Kan du ikke sette kassa inn på deres soverom da? Ser ikke helt problemet jeg...

Det er ikke godt at kattemamma blir stresset, prøv å gjør henne til lags!

Hun synes sikkert at hun og babyene er alt for eksponert. Har kassen høye vegger? Tak? Står det noe rundt?

Skrevet

Hei og takk for svar alle tre :) Kassen har både vegger og tak. står inni et hjørne med den laveste pappveggenveggen inn mot veggen, så man ser ikke kattene med mindre man lener seg over kassen og ser inn. rundt står det andre kasser. Badet blir nok litt lite. Kan evt kvitte meg med stellebordet. Det blir uansett masse damp når vi dusjer og bader så kan umulig være godt for de. Skulle gjerne hatt de på rommet vårt, men tør ikke ha katt på rommet når babyen sover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...