Rose -3. troll i 2012 Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Hva står det under diagnose på dere som er sykemeldt pga trøtthet? Vet mange leger nekter å skrive ut pga dette, men vet også at mange gjør. Jeg har lavt stoffskifte og er sykemeldt 20 % pga trøtthet -trodde jeg. Jeg har også hatt problemer med å holde verdiene på et normalt nivå og må hele tiden øke dosen med medisiner (som om man ikke blir trøtt nok av svangerskap, så blir man også ekstra trøtt av lavt stoffskifte) Nå har jeg fått sykemeldingen min og der står det under diagnose "høyrisikosvangerskap" Ble litt skremt, men trøster meg med at det KAN jo være at legen ha skrevet dette for å "rettferdiggjør" sykemeldingen, men syntes at det var litt vel drøy overdrivelse om det kun var derfor...
*LilleTroll + spira Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 På min står symptomene jeg får som følge av at jeg blir veldig utslitt, hodepine og kvalme.
Alh07+12+14 Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Kan man virkelig få sykemelding av å være trøtt? Jeg har vært trøtt sidn 9 uke eller noe, håpet det skulle gi seg etter 1.trimester, men kan fortsatt lett sove 15 timer i døgnet, og legge meg igjen etter 7 våkentimer. Men jeg kommer meg heldigvis gjennom det, og liker jobben min, men syns bare så synd på de hjemme, som må oppleve min konstante trøtthet. Begynte på jerntilskudd, håpte det skulle bli bedre, men ikke merket noe forskjell. Har dere noen tips`? Er ellers frisk, ingen spesielle sykdommer eller noe
*LilleTroll + spira Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Jeg hadde nok ikke hatt det hvis jeg "bare" var trøtt (noe de aller fleste gravide jo er..!). Det er pga følgene; ekstrem hodepine og at jeg da blir kvalm og kaster opp mye. Jeg og legen var enige om at det var bedre med litt kortere dager slik at jeg kan jobbe (noe jeg vil), enn at jeg skal bli helt utkjørt og i verste fall måtte bli helt eller mer sykmeldt. Jeg følte meg helt utmattet (noe jeg ofte gjør på vinteren, gravid eller ei), og ble anbefalt dagslys lampe. Koster litt, så har ikke gått til anskaffelse av det, men er noe jeg absolutt skal vurdere! Snart snur sola og vi får lysere dager, juhu!! Undertegnede skal danse sol-dansen :-)
MrsMilla Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 De fleste sykemeldte trøtte her er vel som meg - trøtte grunnet annen diagnose. Man blir sliten av å være syk.... :-) Men et godt tips er vel sunt kosthold, sove når man kan og stresse ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå