Gå til innhold

Samvær i julen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første julen der mini har to familier.

Er derfor litt nysgjerrig på hvordan andre har gjort det?

Er allerede bestemt at mor skal ha mini julaften. Men bortsett fra det er faktisk ikke julen "ferdigdelt" enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri hatt problemer når det gjelder samvær i jula (bank i bordet). X'en min og jeg pleier og feirer jul sammen etter at vi gikk fra hverandre selvom vi skrev under at barna skal ha annen hver jul hos mor og far, men det har blitt slik at vi feirer jul sammen. Det har fungert bra hittil etter ca. 3 år.

Skrevet

Vi deler annenhver juleaften og annenhver nyttårsaften. Den ene har jul og den andre har nyttår. Vi bytter 5.juledag og den som har nyttårsaften har også 1.nyttårsdag med overnatting til 2.nyttårsdag.

Skrevet

Det er vel annenhver jul/nyttår som er tenkt her også, men er fortsatt usikker på hvilken dag vi skal "bytte".

HI

Skrevet

4. eller 5.juledag er en grei "byttedag". Da får barnet ca. like mange dager i hvert hjem og får nok tid til å slå seg litt til ro i hjemmet.

Skrevet

10:43 Så gøy det høres ut, men er nok ikke et alternativ her. Begge har nye partner. Ene parten har nytt barn, og andre har en på vei :)

Skrevet

1043 her. Grunnen til at det har blitt slik er at vi ikke har så stor familie. Jeg har ikke så god kontakt med familien min og han har i grunnen bare sin foreldre. Så istedenfor at jeg skal være alene i jula og de er 5 så har det blitt sånn. Ser liksom ikke vitsen at jeg skal være alene med barna når jeg vet at besteforeldrene dems sitter alene i jula sammen med sønnen sin. Da er det bedre at vi feirer sammen.

Nevner at ingen av oss har partner. Hadde noen av oss hatt det, så tror jeg det hadde blitt annen løsning.

Hilsen 1043

Skrevet

Jul og nyttårsaften isamme slengen

Skrevet

De 4 første julene feiret vi sammen. Senere har vi både jul og nyttår annenhvert år, da slipper vi stresset med å bytte midt i jula. Det var rart å ikke ha ungene i det heletatt første året, men det gikk helt fint. PS. Ungene her ville gjerne ha det sånn:)

Skrevet

Ja, det er jo også et alternativ. Men nå kommer det nye søsken i begge familier, så det blir jo lenge uten storesøskenet sitt for de også.

HI

Skrevet

Her har jeg i samværkontakten at jeg har alle høytider med en del annet. Dette da far bor i et annet land og Ikke har mulighet til å stelle istand jul selv for barnet. Det er helt uaktuelt å sende barnet ut av landet.

Far har samvær i barnets hjem,

Far har fått tilbud å feire jul med oss og de to siste årene har han gjort det, dette året gidder han ikke. Sydenferie med kamerater var mer interessant en å se barnet han ikke har sett siden sommeren.

Når dere deler opp julen er det nok viktig å tenke på barnet og det ikke skal føle seg som en kasteball men få noen dager på seg hos hver.

Jeg har hørt noen deler lillejulaften og julaften hos en så 1 og andre juledag hos nummer to så tilbake til nummer en et par dager før nyttåret feires hos nummer to igjen. Tenk så utrolig slitsomt det må være å flytte seg fram og tilbake slik hele tiden. Ihvertfall hvis det er et stykke reisevei imellom også.

Skrevet

Oj, det var kjapt.. første julen alene, og en har allerede barn og en har en på vei?? (Ikke at det var noe sakelig og konstruktivt innlegg, men jeg ble bare så fascinert over at begge allerede var kommet så langt.. lykke til med delingen... Håper alle får det greit...

Skrevet

Her er løsningen enkel: Far har ingen kontakt så ungen blir hjemme :P

Men løsningen jeg hadde som barn var følgende: Annen hver jul hjemme, og annen hver nyttårsaften... Vi feiret feks: jul hjemme og nyttårsaften hos pappa. Vi fikk "mini julaften" på nyttårsaften i tillegg ;)

Funket bra for alle partene her :)

Skrevet

Hos oss har den ene datteren vår fra lille julaften til 3.juledag, så har den andre henne fra tredje juledag til første nyttårsdag. Neste år bytter vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...