Gå til innhold

Fjerne livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som skal til for å få fjernet livmoren?

Jeg er sterkt plaget av meget sterke mensblødninger. Sover ikke stort om natta pga. dette heller. Livredd for å våkne i et blodbad. Må ha med meg flere sett med skiftetøy på jobben. Eneste jeg slipper å ta med er sokker og bh. Er såpass at overdelen min også kan bli tilgriset. Fungerer egentlig ikke noe særlig å ha dette med den jobben jeg har. Jeg har kun muligheten til å gå på do 3 ganger om dagen, så nå sitter jeg med et pledd rundt baken så jeg ikke skal grise til stolen så veldig.

Jeg nærmer meg de 40 nå og tviler på at jeg får p-piller av legen. Veninnen min som er ett år yngre enn meg fikk ikke det.

Var plaget av dette i tenårene også, men da jeg var 16 år begynte jeg på p-piller og det hjalp mye.

Har blitt anbefalt av andre med samme problemet og fjerne livmoren, men det har jeg ikke penger til å betale selv :-( Derfor lurer jeg på om dette er noe man kan få dekket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lurt å legge et slikt innlegg her..ble litt uvel kjenner jeg. :( Trasi tema!

Skrevet

jeg vet ikke hva som skal til. men syns du burde prate med legen din om dette.. og høre hva som kan være løsninger for deg slik at du slipper dette.

høres veldig slitsomt ut..

Skrevet

Det er ille ja. Har fått time så da håper jeg det skjer noe raskt for som dette kan jeg ikke ha det rett og slett.

Skrevet

Hormonspiral hadde vel vært et alternativ. Selv har jeg fått brent bort slimhinnene i livmora. Har ikke blødd en dag siden. Men nå var det ikke enrome mengder hos meg da, mye men ikke som hos deg,men så ustabil at jeg aldri visste når jeg kom til og blø, samt en del vondt og ingen prepareter gav meg stbil syklus ei heller så veldig mye mindre smerter....Var 32 da jeg fjernet de, og er vel steril nå, men de (slimhinnene) kan vokse seg til igjen..Men tror ikke det er vanlig.

Skrevet

Det er en operasjon som brenner slimhinnene i livmoren, de setter inn en ballong med varmt vann. Dette skal redusere blødningene veldig, noen blir helt kvitt dem.

Har en venninne som tok denne operasjonen etter jeg fortalte om den, hun er kjempefornøyd.

Ps utføres i narkose.

Dra til fastlegen og be om en henvisning.

Lykke til

Skrevet

Jeg hadde heller sett meg om etter andre alternativer enn å fjerne livmoren, da dette kan sende deg rett inn i tidlig overgangsalder. Hormonspiral kan være et godt alternativ, da dette av og til brukes til å behandle kraftige menstruasjonsblødninger. Hør med legen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...