Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Da jeg var liten (født i 85) fikk vi krysse ut i lekebutikkene sine kataloger hva vi ønsket oss til jul:) gjør ikke barn det lengre? Ser her inne at folk vil heletiden ha tips til hva de kan kjøpe, til sine egne barn. Hva med å spørre barnet??
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Joda, de ønsker seg i bøtter og spann, har en A4-siders ønskeliste fra den minste og i alle fall sju-åtte ting fra tenåringen. Men så er de også oppvokst i en skikkelig familie.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Vi krysser ikke av i kataloger, men ungene mine har iallefall lange ønskelister. Det koser de seg med å sette opp i god tid før jul. Det er vanskeligst for han midtserte som har bursdag rett før jul, han får jo gjerne en del da..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Ønsker seg gjør de, men hvor dypt stikker det? Jeg ga min lille på 9 to kataloger (BR og ToysRus), og spurte om hun ønsket seg noe der. Å jadda, hun ønsket seg alt! Den, den, den, ihvertfall den, og det og det og det, og den mest av alt i hele verden, og den og den........... Når hun var ferdig, tok jeg bladene fra henne, og ba henne si 5 ting hun hadde sett i katalogene, tenkte at det var det hun ønsket seg mest. Hun klarte såvidt å gjengi 3 ting (!!!), og det hun ønsket seg mest i verden var ikke av de tre. Så da blir det skibukse fra oss, og så blir det leker fra de andre i familien
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Hehe:-) men da vet dere hvertfall hva dere skal gi:) syns stadig foreldre ikke aaaner hva de skal kjøpe. HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Gjorde du ikke selv akkurat det samme da du var barn? Husker godt at jeg satt med leketøyskatalogen og ønsket meg omtrent alt det var bilde av. Umulig å være selektiv. Forøvrig synes jeg det virker litt småkjipt å få skibukse i gave fra mamma og pappa; det er jo på mange måter selve hovedgaven.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Og der har vi ondets rot: ingen skal liksom bruke jula til noe nødvendig, alt skal være unødvendig ræl for gud forby at ungen får noe den virkelig trenger og som også koster penger. De pengene skal nemlig ligge utenom kjøpefesten. I tillegg skal ungen få så mye gjennom året at den er metta på alt annet enn ræl til jul.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Trenger jo ikke gi ræl for at det skal være noe barnet blir glad for. Som barn gledet jeg meg aller mest til å åpne pakken fra mamma og pappa, det var den viktigste pakken under treet. Vet jeg hadde blitt veldig, veldig skuffet om jeg fikk noe slikt som en skibukse, og jeg vet også at våre barn hadde reagert på samme måte. Det er mulig ditt barn ikke har det på samme måte. Hvis han/hun blir glad for en slik gave, er selvfølgelig alt i orden.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Hun ønsker seg det også.. Og om hun er fornøyd med leker til langt under tohundrelappen, kan jeg passe på at hun får det fra andre, for ja, det er den dyreste gava fra oss, men hvorfor skal vi bruke så mye penger på småting, kjøpe 5-6 leker, som uansett blir glemt om en uke?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Joda, sett på disney channel og i reklamepausene hører jeg, sånn vil jeg ha, ååååå sååånn ønsker jeg meg, å den skulle jeg ønsket jeg hadde ---åååå ... osv )
TøffiTrynet☠ Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har to gutter på 4 og 8, som mest av alt i verden ønsker seg arbeidsklær! For det kan de bruke når de er ute og hjelper pappaen sin med å skru bil, snekre, hugge ved osv.. Det er jo noe de trenger også da, men hvorfor skal de ikke få det til jul? Da den eldste var 4, fikk han et par hjemmestrikkede tova votter til jul. Det var den gaven han aller mest glad for det året. Han sov med dem om natta til og med. Jeg tror (og håper!) de fleste barn blir glade og takknemlige for det de får. Og gjør de ikke det, så må foreldrene kanskje gå litt i seg selv..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 I katalogene vil e gjerne ha alt, så jeg tar de heller med ut i butikkene. De er 3 og 5 og jeg sier at vi skal ikke kjøpe noen ting idag, idag skal vi skrive ønskelister. Så ser jeg hva de stopper mest ved, hva de går tilbake til, hva de selv forteller og aller viktigst hva de ønsker seg ved flere anledninger. For denne runden tar vi gjerne 3-4 ganger i løpet av høsten. Jeg synes det er kos, ungene liker det, og ønskene blir ikke bare tilfeldige innfall pga et kult bilde.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 Mine ønsker seg masse =D Ulempen er at jeg kan jo ikke kjøpe alt, så må velge.. DET VANSKELIGE VALGET .. thi hi hi.. men sliter altså ikke med å finne noe til dem. Har dog tenkt det samme som deg HI, kan man ikke bare spørre ungen sin om man lurer...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 Gutten min ønsker seg ikke pakke ifra mamma, pappa og besteforeldrene. han skal bare ha 1 pakke ifra julenissen, å i den skal det være en bil.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #15 Skrevet 5. desember 2011 Jeg er også født i 85, og krysset ikke av i kataloger men lagde ønskelister
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #16 Skrevet 5. desember 2011 Enig! Er merkelig at de må spørre fremmede på et anonymforum hva de skal kjøpe til barna sine...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #17 Skrevet 5. desember 2011 Det har noe med oppdragelse å gjøre. Jeg ble oppdratt til å bli takknemlig for alt, og var også oppriktig takknemlig for alt! Da jeg som femåring fikk strikkede ullsokker av bestemor til jul sa jeg "tusen takk! så flink du er, det må ha tatt lang tid" og ga henne en stor god klem. Ble glad for luer, ullundertøy, bøker, sokker osv. Har nok mye med oppdragelsen å gjøre, moren min er helt lik <3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #18 Skrevet 5. desember 2011 enig! ikke hør på de som har uoppdragne utakknemlige barn
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #19 Skrevet 5. desember 2011 Mine barn ønsker seg ALT! Dvs, både ting som kan være bra og uendelige mender av dritt rett og slett. Jeg vil gjerne ha tips fra andre foreldre, for jeg gidder ikke kjøpe noe til barna som jeg vet at er intr i maks tre dager. Maks.. For det er mest sånt de ønsker seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå