Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 I morgen er det endelig min tur til og ha ordinær ultralyd :-D endelig får vi se hvem som gjemmer seg der inne, om det er gutt eller jente <3 spent! Så var det det andre..min sykmelding går ut i dag, og skal til legen igjen i morgen. Jeg jobber nå 50%, da jeg sliter med bekkenet. Jeg er litt rådvill, og vet ikke hva jeg skal gjøre. På jobb har jeg fullt ansvar enda jeg bare jobber 50, jeg jobber en del utenom jobb da jeg ikke får gjort alt jeg skal i løpet av arbeidsdagen. Ofte sover jeg ikke noe særlig om natta da jeg har for mye å tenke på. Jeg føler at jeg snart ikke orker mer. Ofte etter jobb griner jeg når jeg kommer hjem..tungt og dra lasset alene! Måtte bare få ut litt, men vet ikke hvor lenge jeg orker og ha det sånn.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Få deg 100% sykemelding, iallefall for en periode til du får hentet deg inn. Bakdelen med gradert sykemelding er jo at mange ganger har man lik arbeidsmengde, men bare halvparten så mye tid å gjøre det på, og da er jo sykemelding helt bortkastet. Lykke til i morgen da, spennende med UL =)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Takk for det :-) får høre litt med lege i morgen, så får vi se hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Hei! Vil bare si at jeg skal igjennom det samme som deg i morgen faktisk! er sykemeldt pga ekstrem kvalme og skal forlenge sykemld min imorgen samt ta noen blodprøver hos legen. Så fyker vi til sykehuset på ordinær ul:) er såå spent på om vi får se kjønn! Samtidlig som at jeg er livredd for at noe er galt:( har til og med fått for neg at vi ikke kommer til å beholde babyen i magen flere ganger! Altså at noe er galt som gjør at vi må senabortere eller boe. Ikke noe god følelse;( Håper alt er bra hos både deg og meg:) lykke til:) Og det med jobben, kjenn på hva DU har behov dor, ikke hva som trengs på jobben. Du skal jo ut i permisjon om noen mnd, klarer de andre å swile skuta da, klarer de det om du er sykmeldt nå også
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Lykke til på ultralyd i morgen, blir kjempespennende :-) Vil som hun over her sier skaff deg 100% sykemld, iallefall for en periode. Under mitt siste svangerskap var jeg vitne til en kollega som var 3 mnd lenger på vei enn det jeg var, som jobbet seg ihjel. Hun hadde så dårlig samvittighet pga redusert arbeidsstilling, og det ble nærmest krevd av henne at hun skulle jobbe lik arbeidsmengde, selv med kun 50% stilling. Det endte med at hun jobbet maaaange flere timer enn det hun egentlig skulle, men heldigvis så legen dette (gikk utover helsen) og sykemeldte henne 100%. Da jeg selv fikk bekkenproblemer (bekkenløsning og -låsning) så lot jeg legen min sykemelde meg 100%. Var vel rundt uke 27 og i et fysisk yrke så var det godt og endelig kunne få sitte/ligge når jeg trengte det. Ikke tenk for mye på jobben, de kan alltid få noen til å fylle dine sko (for en liten periode eller ut permisjonen din)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Lykke til med UL Vil anbefale og få full sykemelding OG trening til bekkenet, da øker du sjansen til å komme lettere tilbake
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Sykmeld deg. Ikke bli skuffa om dere ikke ser kjønn nå da. Jeg hadde veldig mange ultralyd undersøkelser da jeg hadde to i magen, visste kun kjønnet på det ene barnet frem til fødsel. Og, legene så etter kjønn hver gang. Hadde ca 15 ul. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar alle sammen :-) jeg går til behandling når det gjelder bekken. Hadde veldig kraftig bekkenløsning sist jeg var gravid også, så vet omtrent hvordan jeg muligens får det. Jeg var sykmeldt 100% i 5 uker pga kvalme og ingen energi da jeg ikke hadde noe jernlager, og kom tilbake i 50. Men det er slitsomt, da alt ligger på meg som bare er "innom". Det er også et krevende yrke, og tilrettelegging fungerer ikke i praksis. Men jeg er takknemlig for alle svar. Lykke til med ultralyd til deg også som skal i dag. Det går nok fint :-) vi får ha trua. Mista selv i uke 21, så jeg er litt skeptisk selv. Men må bare tro at alt går bra denne gangen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå