Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Er det bare meg, eller ER det utrolig irriterende at butikker/restauranter setter ut plakater, eller i verste fall har for eksempel menyer med skrivefeil? Orddelingsfeil som "Marsipan gris" eller "vanilje is" blir jeg provosert av, og rett og slett kan finne på å IKKE kjøpe produktet, bare med grunn den orddelingsfeilen. Jeg mener at man som bedrift bør ta dette som en seriøs del av jobben sin. "Jogge sko 50%" "Alle dusjesåper 2 for 1"
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Gidder ikke å byr meg. Syns heller det er litt morro å se en meny med skrivefeil.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Vietnamesiske restauranter er fantastiske. Lykke til med å finne én rett uten skrivefeil i menyen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Jeg irriterer meg over skrivefeil generelt, men det plager meg ikke i så stor grad at jeg ikke handler varen av den grunn. Det heter dessuten ikke orddelingsfeil, men særskrivningsfeil (det å skrive sammensatte ord i to ord). Orddellingsfeil er noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Det heter ikke orddelingsfeil! Tenk på meg da, som irriterer meg grønn over alle som irriterer seg over delte ord og omtaler det som orddelingsfeil, når det egentlig heter særskrivingsfeil. Jeg irritererer meg selvsagt også grønn over særskrivingsfeilene. Jeg er egentlig rimelig irritert, rimelig ofte.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Det morsomste jeg vet (sikkert feil skrevet, men bryr meg ikke), er nå en person som klager over skrivefeil, selv skriver feil...hahaha.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 De som har en pasjon for norskfaget ender som regel ikke opp som plakatskrivere for butikker uansett
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Haha, kanskje jeg "bæsja på leggen" der da, men heldigvis for meg er ikke dette en meny HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå