Gå til innhold

Sydenferie med baby på 7mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha gode råd og tips om alt mulig som har med baby og syden å gjøre. Og så lurer jeg om på om det er lurt å ta med alle bleiene vi kommer til å trenge der, eller det kan kjøpes der vi er. vi skal til Grand Canaria.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok kjøpe bleiene der, men jeg mener å huske at slikt er veldig dyrt der nede. Mange år siden jeg var der da, sikkert andre med mer erfaring som vil svare..

Skrevet

Vi var i Bahia Feliz da snuppa var 6 mnd - tok med en del bleier (vanskelig å finne bleier der og fant mest ukjente merker og feil størrelser.), vil egnetlig anbefale å ta med det dere har plass til. Men ville heller prioritert mat osv om dere har dårlig plass. Kjekt med ekstra plass i kofferten på hjemturen også.

Ta med barnemat og grøtpulver hjemmefra, all barnematen de har er stappfull av sukker

Ta med solkrem (vi gikk tom og fant bare typen som er full av parfyme og parabener og slikt på butikken), våtservietter og andre forbruksvarer som dere er nøye på, det finnes omtrent ikke feks parfymefri varianter av noe.

Ta med vogn. Det er kjekt med en sånn liten parasoll som passer på vogna. Man får kjøpt det der, men de passer ikke alle vogner. Med nok teip er det en ok løsning, men hadde vi dratt på nytt hadde jeg tatt med hjemmefra. Bestill matstol og barneseng hjemmefra, men de trillene de tilbydde var ikke egnet til så små barn.

Hvis du ammer så tenk på at du ikke bør sitte i våt badedrakt, du kan få brystbetennelse. Vær forberedt på å få mindre melk enn vanlig i varmen, det gjorde jeg selv om jeg drakk mye.

Skrevet

Tusen takk for kjempegode råd!

Hadde gleda meg til å bade, men har ikke tenkt på faren for brystbetennelse :S

Vi har kjøpt en liten sportstrille for anledningen, så den er større enn paraplytrillene. fikk dere ha vogna med helt til gaten, eller måtte den sendes som spesialbagasje? Hun vi kjøpte vogna av har hatt den med helt til gaten når hun har reist til usa, men det er kanskje forskjell på charter og rutefly...?

Skrevet

Var i Portugal da Poden var 5 mnd. Badet og tenkte ikke over dette med brystbetennelse. Fikk det heller ikke. Hadde med grøtpulver og mme. Bleier kjøpte vi der nede.

Ta med termometer og paracet. Det hadde ikke vi, og han fikk feber i varmen (ikke uvanlig). Litt kjedelig, men gikk helt fint.

Skrevet

Ta med absolutt alt du trenger til babyen. Du kan få tak i, men hvorfor bruke tid på det? Pakk bleier i vogna.

Fruktbegre har de som regel på den lokale mercadoen hvis du ikke er helt avhengig av en spesiell type.

Tynne heldekkende klær anbefales. Har du ikke parasoll på vogna, anbefales det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...