Gå til innhold

Hva kan egentlig BF kreve? når han ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler barnebidrag, ikke stiller opp på noen som helst måte,bor i utlandet, ikke har hatt samvær med barnet som nå er 1år om et par uker. Bf har ikke noe foreldreansvar.

BF krever at jeg skal sende han 10 bilder hver mnd. med full oppdatering. Han har ingen interesse av å stille opp økonomisk og er bar ufin og truende i meldinger.

Han er manipulerende og gjør meg veldig usikker og redd.Han skjeller meg ut i meldinger, fordi han ikke får bo hos oss ,hvis han skal ha samvær med barnet.

Jeg har aldri nektet BF noen noe som helst,bortsett fra at jeg har sagt NEI han ikke får bo hos oss! Nå begynner jeg å bli rimelig sliten av trakaserende meldinger og manipulering.Jeg orker ikke mer. BF er veldig ustabil og kan finne på mye rart. Dette gjør at jeg som mor , føler at hverdagen utrygg og jeg er veldig bekymret for fremtiden til barnet mitt.

Noen som har vært i en lignende situasjon og kan gi meg noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke kreve noe som helst.

Ta vare på alle meldinger han skriver, men du trenger ikke svare så lenge han oppfører seg som en dritt. Han er ikke en situasjon der han kan kreve noe av deg!

Skrevet

Har du fullt ansvar ville jeg ignorert alt av meldinger og kontakt med han. Han kan ikke kreve noenting nei :)

Skrevet

Han kan ikke kreve det. Men det har ikke med de tingene du nevner å gjøre. Han kan bare ikke kreve det. Han har rett på samvær, men det er fordi barnet er den som har rett på å kjenne begge sine foreldre. Foreldrene har plikt til å legge dette tilrette. Ergo må også far strekke seg langt for å få til dette samværet. Du tilbyr bli-kjent-fasen i trygge omgivelser for barnet, og så lenge du gjør det, har han ingenting å ta deg på.

Ikke bry deg med hva han sier og mener. Hold deg til norsk lov, og du har alt på ditt tørre :) HAN må gi. Han må besøke barnet for å bli kjent(og her er det at barnet kjenner far før noe mer, ikke omvendt) før noe annet samvær er aktuelt. Og alt samvær skal skje på norsk jord. For barnet er norsk.

Vil han gå til retten, så må han møte til mekling på familievernkontoret i barnets hjemkommune(loven er sånn).

Ta vare på alle meldinger han sender, slik at du har bevis for alt av trusler og trakasering.

Og du, skaff deg ny telefon med ulistet nummer. Drit i fyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...