Gå til innhold

Inspirert; forsikring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 25 år, leier leilighet og venter baby i desember, men har null forsikringer. Aldri hatt.. Hva trenger jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innboforsikring og eventuelt reiseforsikring (kjent å ha om mobilen skulle bli ødelagt på tur el.).

Og så er det lurt med livsforsikring på deg selv der barnet blir tilgodesett om noe skulle skje med deg.

Skrevet

Det minste er innboforsikting. Tenk hvis det skulle brenne, så ville du ikke ha noen ting igjen hvis du ikke har forsikret det du eier. Innboforsikring er heller ikke dyrt. Jeg betaler ca 700 i året og har forsikret innboet for ca 800000.

Mange får også dekket innboforsikring gjennom jobb eller fagforeninger.

Jeg er også enig med anonym 23:12 at det kan være lurt å ha livsforsikring på deg selv når du får barn. Og på barnet ditt også....

Skrevet

Hvorfor skal man ha livsforsikring på barna sine? For å inkassere forsikringspremie dersom de dør?

Skrevet

Innbo er et minimum. Livsforsikring er greit. Reiseforsikring også greit om du av og til beveger deg utendørs med barnevogn, mobil, pc eller med kroppen din som kan bli syk. Barneforsikring er dyrt og gir så og si ingenting utbetaling med mindre barnet dør av en sykdom det er helt umulig å oppdage før barnet er dødt. Barn som skader seg får som oftest uttelling av andre forsikringsordninger (på bileier, i barnehagen osv).

Ring Unison forsikring, de er desidert billigst (jeg sjekker kostnad på forsikring to ganger i året, og har ikke måttet bytte på 4 år).

Skrevet

Livsforsikring på barna gjelder ikke bare ved død.

Det gjelder også ved skader/sykdom hvor foreldrene kan trenge ekstra midler til forskjellig utstyr, ombygning av hus o.l.

Og ja, jeg vet at dette skal dekkes av NAV/staten. Men hvor mange ganger har vi ikke lest og sett i media om foreldre som låner seg over pipa og mer til for å kunne lette sin egen og barnas hverdag fordi NAV mener at de ikke trenger økonomisk hjelp fordi barna ikke er "syke nok".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...