Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hei Hva kjøper dere til deres barn? 700 - 1000kr, og gjerne noe fornuftig som han trenger fremover. Er helt tom for ideer (han har nettopp hatt bursdag)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 DS, Men det er gale at vi ikke kommer på noe barna treng.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Ski Skøyter Lego Vinterklær Vintersko Rattkjelke Akebrett
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Til min ønsker jeg klær av alle type sorter, de vokser så fort, og greit å ha litt diverse. Brettspill. Er det noe sportsaktivitet han holder på med, lyst å starte på? Min ønsker seg slalomski. Evt skøyter. Greit å ta noe som kan gi litt mening i tiden fremover, så greit å vite litt om interesser også.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Ja, det er et problem å ikke vite hva en skal kjøpe. Vinterutstyr og klær er i boks, da vi er i desember.Leker i massevis av siden nettopp bursdag (lego, ds, wii osv...), arver en del fra eldre søsken... Tenkte kanskje noe nytt som han trenger til våren?? Ransel er vel for tidlig å kjøpe hehe... HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 "Til min ønsker jeg ....." Her ønsker barna ting på egenhånd. Familie ringer jo f.eks å spør barnet hva de ønsker seg. På vegne av barnet kan jeg si" en kul genser med spiderman"f.eks men å ønske ullklær og div annet på vegne av barnet blir helt feil.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Nå er ikke min gutt så veldig "fornuftig" av seg, og hvis alle gavene skulle bli basert på grunnlag av hans ønsker så hadde det blitt vel mange brannbiler og div. andre motoriserte kjøretøy i hus. Jo fler jo bedre synst han HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har flere ganger i host tatt med mine på 3 og 5 i diverse leketøysbutikker og sakt at nå skal vi skrive ønskeliste. Ser da hva de er mest opptatt av, hva de går tilbake til flere ganger og hva de selv forteller. Så det som går igjen som jeg selv støtter havner på ønskelistene dems. Det er barnas gaver så da skal ønskelisten bestå av ting DE ønsker seg. Ønsker jeg meg klær til dem, skriver jeg det på MIN ønskeliste til meg. Men det som iallfall står på ønskelista til min gutt på 5 er: - Brio builder system - Disse mini skateboardene - Alt fra Cars 2 - Trylle ting - Mikroskop - Beyblade - Fjernstyrt el. elektrisk tog til Brio banen - Hot Wheels bane - Laser Stunt Chaser (Stuntbil som kan sladde, trikse og styres ved å følge etter et lys) - Helikopter med redningssnor - Lego - Playmobil - Flexi Trax - Marble Run fra Claes Ohlsson.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Neida, den ser jeg:) Men har også en 5-åring som nettopp har hatt bursdag og jeg står selv litt fast ang julegave. Likevel syns jeg det blir feil å bruke julen som påskudd for å ønske seg vintersko og vinterklær til barnet. Det er da min oppgave å skaffe dette. Og for all del; er ikke sånn at klær ikke blir godtatt. Han fikk jakke til bursdagen og prøvde den før han pakket opp neste gave.Veldig fornøyd han:) Men dette var ikke noe jeg hadde ønsket meg på vegne av han: for å spare penger;)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Takk for tips..(selv om vi ikke er helt enige ang. hva ønskelisten skal bestå av hehe...) HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Kanskje bør jeg også si at tanter, onkler, besteforeldre har den ære av å kjøpe ting barna ønsker seg.. Vi foreldrene kjøper denne gang fornuftige ting. Dette for at det ikke skal bli overflod (barna setter jo selvsagt også pris på gavene som er fornuftige HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Kjøper dere fornuftige ting bare fordi han nettopp har hatt bursdag og fått masse da?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Snakk om å straffe barnet fordi det er født nære jul da. Jeg har også bursdag nære opptil jul og blitt og slik er noe ordentlig dritt når en er barn. Utvendig virket jeg happy, men inni meg gråt jeg hvert år. 23:21
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Vi kjøper det ja denne gangen, fordi at han har fått omtrent det han ønsker seg til bursdagen og at andre familiemedlemmer "har den ære" av å kjøpe ting han/vi ønsker. HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Nekter å tro at 5-åringen føler at han blir straffet da men.... Hos oss kjøper vi ikke bare for å kjøpe. Det skal ha en mening og noe en setter pris på (aldri i livet om 5-åringen setter pris på hver enket gave om han fikk fremme sitt ønske til alle og en hver som skal kjøpe julegave..dvs de motoriserte blinkende hylende div. bilene) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå