Gå til innhold

Har noen av dere rammelån?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det da med avdragene? Velger dere dette selv hvor mye dere betaler inn hver mnd utover rentene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi velger selv hvor mye vi vil betale.

 

Lånet ser ut som en vanlig bankkonto i nettbanken, bare at den er overtrukket med 2,2 mill ;)

Tilgjengelig på kontoen er det vi har betalt ned på lånet, så vi setter inn (og evt tar ut) fra lånet som vi selv ønsker.

 

Når jeg fikk 20.000 av bestemor satte jeg de selvfølgelig inn på denne kontoen, all sparing går inn på denne kontoen osv. Trenger vi penger til noe spesielt kan vi ta penger ut av den, men det sitter veldig langt inne å gjøre det så sparingen går greit.

Skrevet

Det høres jo ut som en veldig grei løsning.

 

Håper jeg kan få en slik løsning i min bank :-)

Skrevet

Det er visse kriterier for å få innvilget. Du kan ikke være 100% finansiert for banken krever en viss sikkerhet, vi har et lån som er ca 60% av boligverdien.

 

Du må ha en god historie i banken, folk som ikke innfrir avdragene sine, misligholder osv får ikke denne typen lån.

 

Du må ha en viss struktur selv, dette er ikke en type lån som lønner seg om du ikke er flink til å betale ned selv. Da risikerer du jo å stå der om 20 år uten å ha betalt ned en krone fordi du bare måtte ta ut litt for å handle vinterklær, dra på ferie, trengte ny mobil osv. Da sitter du litt kjedelig i det...

 

Men for oss har det fungert utmerket i de 7-8 årene vi har hatt det. Banken vår kaller det flexi-lån, men det er det samme som andre banker kaller rammelån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...